Lufthansa Singapore-Frankfurt LH779 7 april

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av TreD, 6 April 2012.

1. TreD

TreD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min kärra LH779, 7 april, 23:05 har bytts ut från A380 til B747-400, med sätesändring som följd.
    Kan någon av er som har tillgång till snillrika program kolla upp ev. orsak(?) och vilken kabinkonfiguration (ny/gammal) den kärran har i c? Jag ser att den har reg. D-ABVN, en urgammal skrinda från 1992! Den var också inblandad i en kollision med gate på DEN, 2006, med skador på ettans motor som följd.
    Tack på förhand från Mandarin Oriental/SIN

Last edited: 6 April 2012
  2. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte så att några A380 måste inspekteras då?

3. TreD

TreD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man tackar! Jag gillar förvisso 747 skarpt - särskilt när de startar så är det som att sitta i ett mellanting mellan en kaviartub och en kakburk: Det skramlar och vibrerar, medans kärran vrider sig kring sin egen axel som en gammal mjuk DC-8 .
    Det som är riktigt trist med 747/Lufthansa är att det alltid är säten och och videosystem som är trasiga, också i c-kabinen, och att personalen blir skitsur när de måste konfronteras med problemet - utan att kunna göra något åt det.

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Cabin crew på Lufthansa C är allt annat än personlg, men sura? Nä inte det minsta. Professionella skulle jag kalla det. Däremot kanske ditt bemötande gör att du upplever dem som sura när det i själva verket är du som inte behandlar dem med respekt? jag vet inte, bara en tankeställare.

5. TreD

TreD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beklagar, det beror inte på mig. Det är inte min bag att strula med personalen. Om jag har något att säga så gör jag det till bolaget efteråt. Däremot kan nog det faktum att det tar cirka 2h att boota om AVOD-systemet på en av dessa 747-maskiner vara något av en show-stopper, bokstavligt talat....

6. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är tyvärr benägen att hålla med om att IFE på Lufthansa verkar ha problem.
    Det brukar ta en bra stund att starta om hela systemet, vilket senast hände
    på A380:n från Singapore för ett par veckor sedan. Tycker dock inte att
    personalen är sur men ibland något "opersonlig"...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!