Senaste nytt

Lufthansa service nivå suger

Kricka

Medlem
Har inte tillräckligt många flighter i F rent statistiskt att jag kan svara säkert men de gånger
jag flugit (uppgraderad från C) så har servicen varit mycket bra ! Har man startat sin resa från
FRA med ett besök i FCT så blir det ännu bättre..
 
Tycker Lufthansa sköter sig bra de gånger jag åkt med dem, uteslutande business när jag flyger.
Hade problem en gång vilket gjorde att de bad om ursäkt och skickade mig två flaskor moet som kompensation vilket var väldigt uppskattat.
Största problemet är väl att det alltid är fullt i cabinen. För mig passar deras stol mig bättre än exempelvis SAS nya som jag inte sitter lika skönt i.
.
 

Traveller

Medlem
Så var det dags igen att klaga på Lufthansas servicenivån. Jag startade ju den här tråden tidigare efter bedrövlig service. Som ninvet brukar jag alltid flyga C men denna gång vart det köp av en biljett från ARN till ANC (Anchorage, Alaska) med bara 12 timmars varsel innan avgång. Ett ryck och därmed i ekonomi. Denna flygning gick via FRA och Seattle till ANC. Nu är det dags att åka hem och då det skall checkas in för första sträckan (ANC-ORD) vill United, som kör codeshare med LH ( som biljetten köptes av) ha 138 USD för seating. Inga platser finns för mig och min fru bredvid varandra annars. Sträckan ORD-FRA är också United och här vill de ha ytterligare 138 USD per personför att seata oss bredvid varandra. Ringde till LH som enbart, fast de sålt biljetten men inte informerat om annat, bara nrkar och säger att det inte är deras problem. Är detta verkligen okay?
Mitt agg mot LH har fått sig än mer bränsle!
 

JohanA

Medlem
Så var det dags igen att klaga på Lufthansas servicenivån. Jag startade ju den här tråden tidigare efter bedrövlig service. Som ninvet brukar jag alltid flyga C men denna gång vart det köp av en biljett från ARN till ANC (Anchorage, Alaska) med bara 12 timmars varsel innan avgång. Ett ryck och därmed i ekonomi. Denna flygning gick via FRA och Seattle till ANC. Nu är det dags att åka hem och då det skall checkas in för första sträckan (ANC-ORD) vill United, som kör codeshare med LH ( som biljetten köptes av) ha 138 USD för seating. Inga platser finns för mig och min fru bredvid varandra annars. Sträckan ORD-FRA är också United och här vill de ha ytterligare 138 USD per personför att seata oss bredvid varandra. Ringde till LH som enbart, fast de sålt biljetten men inte informerat om annat, bara nrkar och säger att det inte är deras problem. Är detta verkligen okay?
Mitt agg mot LH har fått sig än mer bränsle!
Känns väldigt märkligt att klaga på Lufthansa om flighter med United. Ungefär som boka hotell via hotels.com och sedan bli upprörd för att room service kostar pengar.
För övrigt låter det som du försökte köpa ekonomy plus.

Du får helt enkelt skapa en tråd om United istället där du kan skriva vad du tycker de gjort dåligt.
 

Avgeek

Medlem
Så var det dags igen att klaga på Lufthansas servicenivån. Jag startade ju den här tråden tidigare efter bedrövlig service. Som ninvet brukar jag alltid flyga C men denna gång vart det köp av en biljett från ARN till ANC (Anchorage, Alaska) med bara 12 timmars varsel innan avgång. Ett ryck och därmed i ekonomi. Denna flygning gick via FRA och Seattle till ANC. Nu är det dags att åka hem och då det skall checkas in för första sträckan (ANC-ORD) vill United, som kör codeshare med LH ( som biljetten köptes av) ha 138 USD för seating. Inga platser finns för mig och min fru bredvid varandra annars. Sträckan ORD-FRA är också United och här vill de ha ytterligare 138 USD per personför att seata oss bredvid varandra. Ringde till LH som enbart, fast de sålt biljetten men inte informerat om annat, bara nrkar och säger att det inte är deras problem. Är detta verkligen okay?
Mitt agg mot LH har fått sig än mer bränsle!
Tycker inte Lufthansa har agerat fel i det här fallet, du har ju bokat codeshare och då är det operating carriers regler som gäller, i det här fallet Uniteds regler.
 

jerixon

Medlem
Aldrig haft problem med Lufthansa när jag flugit med dem. Servicen är lite opersonlig men det funkar tycker jag! På Airbus A380 är det lite för stor business kabin, så det kan bli lite långsam service, men i övrigt har det varit bra.
Tidigare iår flög jag hem från Alicante via Frankfurt med dem och idag blir det Arlanda-Frankfurt-Chicago. Återkommer om jag märker några brister eller har några synpunkter.
Vad det gäller United så är de lite inkonsekventa minst sagt med service, men jag brukar oftast bara flyga dem i Business/First och där är det OK.
Idag blir det dock ett ben med United i Ekonomi då Business verkar varit fullt på sträckan till Minneapolis. Inte så konstigt med tanke på att det är Ryder Cup i stan :)
 

Senator

Moderator
Fint men frågan är vilken informationsskyldighet säljande bolag har?

Min gissning nu är att det enbart nu finns platser på United Economy Plus, så när du försöker och välja plats för er båda så vill United ha pengar för detta?

Om det är fallet, håller jag nog med majoriteten att det är svårt att klandra Lufthansa för en (frivillig) extratjänst som United säljer. Det som däremot är grundproblemet i mitt tycke är att Lufthansa borde valt platser åt er vid bokningen tillsammans i "gratiszonen".
 

jerixon

Medlem
Ja, det kan jag hålla med om. Konstigt att sprida ut samma bokning :/

Min gissning nu är att det enbart nu finns platser på United Economy Plus, så när du försöker och välja plats för er båda så vill United ha pengar för detta?

Om det är fallet, håller jag nog med majoriteten att det är svårt att klandra Lufthansa för en (frivillig) extratjänst som United säljer. Det som däremot är grundproblemet i mitt tycke är att Lufthansa borde valt platser åt er vid bokningen tillsammans i "gratiszonen".
 
Toppen