Senaste nytt

Lufthansa Senator vs Eurobonus Diamond

pitch

Medlem
Jag beklagar ;)

(Sen skulle det ju förstås ha varit "få som blir SEN på att bara harva i ekonomi inom Europa?" Det blev lite tårta på tårta att skriva det i båda meningarna, dock.)
 

pitch

Medlem
Ah, jag beklagar inte valet av program. Det kan vara alldeles utmärkt beroende på vart man normalt åker.

Snarare var det för att du måste åka longhaul ekonomi över huvud taget. Jag ruttnade slutgiltigt på det för ett par år sen, blir det ekonomi så blir jag hemma, numera.

Edit: ...Och då, kanske jag ska tillägga, är M&M riktigt bra.
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Har inget emot att åka ekonomi longhaul. Givetvis sitter jag hellre i business men ekonomi fungerar bra och det är ganska trevligt där ibland. Däremot kommer jag bli frekvent resenär på Lufthansa premium ekonomi snart eftersom vår resepolicy tillåter det.

Jag brukar köpa long-haul ekonomi om det är dagflyg. Det är bara nattflyg som jag köper business. Jag kan också hålla med om att det kan allt vara trevligt i ekonomi.
 

Jonas C

Medlem
Flyger man tillräckligt ofta på SAS Ungdom så ska det gå att nå Senator efter 133 segment, då SAS V ger 750 miles per flygning. Om inte det sker en "enhancement" förståss.
 

Charlie D

Medlem
Jag har ca 200,000 basic points per år på EB. De är intjänade på olika star alliance bolag mestadels long-haul. Thai och SQ till Sydostasien, SAS till USA/EU, Lufthansa till EU/ Indien. Anledningen att jag kör EB istället för MM är enbart pga SAS Amex. Använder poängen till att ta familjen (4st) på långresor. Är jag ute och cyklar när det gäller val av program?
 

agehall

Medlem
Näe, jag skulle säga att möjligheten att ha kreditkort och få 2-4-1-vouchern är det som gör att EB är ett bra program för oss i Sverige.
 

Jonas C

Medlem
Kör en Spanien/Grekland/Malta run i Plus per månad (ca 2000 kr) i stället och satsa på EBD

Det har blivit allt mer attraktivt faktiskt. Vill flyga nya SAS Business och det blir faktiskt billigare att göra några mileage runs till Spanien i PLUS för EB Diamond och använda poängen för en Best Availability award än att köpa en biljett rakt av. Kanske något inför nästa år :)
 
Toppen