Det är ganska fel att man ska klaga sen.
Står dig fritt att klaga där och då också, men det lär inte komma någonvart.
Det är ju det samma vid uppgradering, som när man kommer ombord och inte fick uppgradera för det var fullt och C är tom eller 3 PAX. Det brukar störa dig vet jag.
Nu är du ute och cyklar. Jag brukar inte uppgradera utan bokar den klass jag vill resa i.
Vad är skillnade på Loungen ??
Det kan finnas massor med anledningar till varför det är restriktioner på hur många som får vistas i loungen. I ett flygplan är det begränsat av antalet stolar (bortsett från ev några infants in lap då), iaf om vi tittar på normalstora trafikflygplan.
Är det tom och du kan se det och de säger att det kommer folk som i ex ovan är ju ännu värre. Varför är de kunderna bättre eller viktigare om vi båda har status eller rätt billjet ?? Nu var ex olika bolag men det händer med samma bolag också.
Om vi vänder på det, om det hade stått 100000 personer inne i loungen, hade det varit OK att neka tillträde då? Min poäng är att det finns kapacitetsrestriktioner på sådana här ytor och det i princip alltid finns det klausuler om att tillträde får ske under förutsättning att dessa inte överskrids.
Oavsett, om man vill få till stånd en förändring, så är det via den som tillhandahåller förmånen att komma in i loungen man ska klaga. Du som individ har noll inflytande i den faktiska situationen men om det uppmärksammas via, tex, EuroBonus kundtjänst att många vill gå in i en viss lounge men nekas pga kapacitetsproblem trots att loungen förefaller tom så finns det iaf en chans att EB agerar.