Senaste nytt

Lufthansa Senator Lounge, München, Terminal 2 Schengen (Gate G28)

Jacob

Medlem
Modern design med bra mat och dryck. Kul med ölkranarna vid självserveringsbuffén med bayerskt öl och matchande ölglas. Loungen kan dock bli ganska full under högtrafik.
 
Utmerket innlegg. Var på Senator loungen ved gate 28 sist søndag, vil bare legge til at hygiene seksjonen med fantastiske dusj og vask er noe av det beste som finnes. En fornøyelse når en kommer fra Asia eller Sør Amerika og skal videre til Scandinavia.
 

olo

Medlem
Även om recensionen är över 1,5 år, så lånar jag den för att ställa några frågor om Senator-loungerna på MUC.

Är det något skillnad mellan Senator-loungerna vid gate 28 och gate 24? Vilken är i så fall bäst? Finns det skäl att besöka båda två?

Har för övrigt loungen ovan förändrats något sedan recensionen skrevs?
 

Attachments

  • StarG-lounge-MUC.png
    StarG-lounge-MUC.png
    275,7 KB · Visningar: 202

DrKlas

Medlem
Är det något skillnad mellan Senator-loungerna vid gate 28 och gate 24? Vilken är i så fall bäst? Finns det skäl att besöka båda två?

Den vid G24 har bemannad bar och espressomaskin och jag tycker det känns lite lugnare där oftast.

Glöm heller inte den lilla pärlan Senator Café mittemot loungen vid G28.
 

Senator

Moderator
Den vid G24 har bemannad bar och espressomaskin och jag tycker det känns lite lugnare där oftast.

Glöm heller inte den lilla pärlan Senator Café mittemot loungen vid G28.

Håller med... Senator Café är den gamla HON/FCL Schengen om jag minns rätt.

Den bemannade baren är mycket trevlig och har bra skumpa :)
 

Flying P

Medlem
Duscharna är bättre i G24, har de ens duschar i den andra?
För några år sedan hade de även bättre frukost i G24 än G28.
Senator café gillar jag inte alls, men smaken är som baken.
 

Kricka

Medlem
För pax som påbörjar sin resa från MUC så finns det en ingång (short-cut)
till en av dessa lounger direkt efter Business/First security. Kommer inte
ihåg vilken av dem det var..
 

Flying P

Medlem
För pax som påbörjar sin resa från MUC så finns det en ingång (short-cut)
till en av dessa lounger direkt efter Business/First security. Kommer inte
ihåg vilken av dem det var..
Fast track security ligger nära G28. Där har du genväg in i C loungen nu tror jag, det är den gamla SEN loungen. Nya SEN ligger "på andra sidan" så du måste gå runt.
Jag använder dock endast SEN lounge vid G24 och där har du också en genväg in från security.
 
Toppen