Senaste nytt

Lufthansa sänker/halverar intjäningen till M&M på SAS-flighter från 01 NOV 13

joemume

Medlem
Lufthansa har anpassat intjäningen mot SAS nya prismodell verkar det som:


Please note the following changes in the mileage allocation for flights from 1 November 2013:

From 1 November 2013 you will receive 750 miles on domestic flights* in the booking classes C, D, J and Z,375 miles on domestic flights within Denmark and 1,250 miles on transborder European flights.
 

joemume

Medlem
Hur var det nu - är det Lufthansa eller SAS som sänker intjäningen? Om det är så, som en del tror, att SAS sänker intjäningen så är det ju inte Lufthansas fel.
Det är ju inte förvånande att det händer och jag klandrar inte Lufthansa. Snarare ett väntat drag, kan jag tycka.
 

Fredrik

Medlem
Hur var det nu - är det Lufthansa eller SAS som sänker intjäningen? Om det är så, som en del tror, att SAS sänker intjäningen så är det ju inte Lufthansas fel.

Vad jag vet är det ingen som riktigt vet och frågan kommer upp med jämna mellanrum. Det här ser ut som någonting Lufthansa ligger bakom för att anpassa till förändringen av intjäning på sina egna flyg.
 

A380*G

Medlem
Vad jag vet är det ingen som riktigt vet och frågan kommer upp med jämna mellanrum. Det här ser ut som någonting Lufthansa ligger bakom för att anpassa till förändringen av intjäning på sina egna flyg.

Intressant att när intjäningen för LX-flighter till Eurobonus minskar så är det Swiss (LH Group) fel. När intjäningen för SK-flighter till M&M minskar så är det Lufthansas fel. :rolleyes:
 

A380*G

Medlem
Vad jag vet är det ingen som riktigt vet och frågan kommer upp med jämna mellanrum. Det här ser ut som någonting Lufthansa ligger bakom för att anpassa till förändringen av intjäning på sina egna flyg.

Ja, det stämmer... vore bra om redaktionen kunde luska i detta. Är ju intressant att få veta hur det egenligen fungerar.
 

Randy Marsh

Medlem
Ja, det stämmer... vore bra om redaktionen kunde luska i detta. Är ju intressant att få veta hur det egenligen fungerar.
Jag håller med, det hade varit väldigt intressant att få reda på hur intjäning från andra bolag inom samma allians faktiskt fungerar, istället för att bara spekulera. Det är nog många här inne som skulle vilja veta. :)
 

Jonas C

Medlem
Intressant att när intjäningen för LX-flighter till Eurobonus minskar så är det Swiss (LH Group) fel. När intjäningen för SK-flighter till M&M minskar så är det Lufthansas fel. :rolleyes:

Jag tror nog att det är båda parter som bestämmer. T.ex när SAS införde 100% på alla biljetter så ändrades intjäningen hos alla flygbolag, förutom de som sade nej till den intjäningsstrukturen. Bl.a Lufthansa…
 
Toppen