Lufthansa sänker/halverar intjäningen till M&M på SAS-flighter från 01 NOV 13

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av joemume, 28 Oktober 2013.

1. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa har anpassat intjäningen mot SAS nya prismodell verkar det som:

2. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur var det tidigare och vad får man i andra klasser?

3. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur var det nu - är det Lufthansa eller SAS som sänker intjäningen? Om det är så, som en del tror, att SAS sänker intjäningen så är det ju inte Lufthansas fel.

4. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju inte förvånande att det händer och jag klandrar inte Lufthansa. Snarare ett väntat drag, kan jag tycka.

5. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag vet är det ingen som riktigt vet och frågan kommer upp med jämna mellanrum. Det här ser ut som någonting Lufthansa ligger bakom för att anpassa till förändringen av intjäning på sina egna flyg.

6. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant att när intjäningen för LX-flighter till Eurobonus minskar så är det Swiss (Lufthansa Group) fel. När intjäningen för SK-flighter till M&M minskar så är det Lufthansas fel. :rolleyes:

7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det stämmer... vore bra om redaktionen kunde luska i detta. Är ju intressant att få veta hur det egenligen fungerar.

2 personer gillar detta.
  8. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    Jag håller med, det hade varit väldigt intressant att få reda på hur intjäning från andra bolag inom samma allians faktiskt fungerar, istället för att bara spekulera. Det är nog många här inne som skulle vilja veta. :)

9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror nog att det är båda parter som bestämmer. T.ex när SAS införde 100% på alla biljetter så ändrades intjäningen hos alla flygbolag, förutom de som sade nej till den intjäningsstrukturen. Bl.a Lufthansa…

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur pass hårt påverkade blir TravelPass folket av denna förändring? Bokas TP i C/D/J eller Z klass?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!