Lufthansa REA endast den 14 nov i first och business class

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av 011430121, 14 November 2012.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra priser! Under 13000 till New York eller Washington får väl ses som en väldigt bra deal!

3. Kampanjen gäller Lufthansa, Swiss, United, Air Canada och Austrian:
    http://www.businessclass.se/flygbil...ss-class-ex-arn-arlanda-stockholm-sweden.html

Choose your destination
    Abu Dhabi from 12 999 kr
    Atlanta from 12 999 kr
    Bengaluru - Bangalore from15 519 kr
    Beijing from 17 249 kr
    Bogotá from 18 999 kr
    Boston from 11 999 kr
    Buenos Aires from 18 999 kr
    Calgary from 16 999 kr
    Cape Town from 17 249 kr
    Caracas from 18 999 kr
    Chicago from 13 999 kr
    New Delhi from 15 519 kr
    Denver from 16 999 kr
    Dubai from 12 999 kr
    Hong Kong from 17 249 kr
    Johannesburg from 17 249 kr
    Lagosfrom19 899 kr
    Los Angeles from 17 999 kr
    Malabo from 18 999 kr
    Miami from 15 999 kr
    Montreal from 12 999 kr
    Mumbai/Bombay from 15 519 kr
    Muscat from 12 999 kr
    Nagoya from 20 699 kr
    New York from 12 999 kr
    Orlando from 15 999 kr
    Osaka from 19 899 kr
    Philadelphia from 11 999 kr
    Busan from 18 099 kr
    Rio de Janeiro from 18 099 kr
    Sao Paulo from 18 999 kr
    Seattle from 16 999 kr
    Seoul from 18 099 kr
    Shanghai from 17 249 kr
    Tokyo from 19 899 kr
    Toronto from 13 999 kr
    Vancouver from 17 999 kr
    Washington from 12 999 kr

4. bL0m

bL0m Medlem

Jag tittade på möjligheten att fylla på Aegeankontot, men med Lufthansa men jag får bara upp bokningsklass P i deras BC-kampanjer och då kan jag inte tillgodoräkna mig några miles till Aegean :(

Business Class C, D, Z, J <--- Dessa klasser inom Lufthansa funkar mot Aegean

Så här står det på Lufthansas hemsida:
    Introduction of the new Business booking class P
    With immediate effect the new booking class P is being offered on Lufthansa Business Class flights. The following miles will be credited for this lowest-priced Business booking class:
    500 award, status and HON Circle miles on domestic flights
    750 miles on cross-border flights within Europe
    100% of the distance miles on worldwide flights
    These mileage levels will also apply to Business booking class P on Brussels Airlines with effect from
    1 April 2012, on Austrian Airlines flights with effect from 16 May 2012 and on SWISS flights with effect from
    1 September 2012.

Adjustments to the upgrade awards from Business Class
    Effective from 1 September 2012, upgrade awards from Business booking class Z to First Class will no longer be available on Lufthansa-operated flights. The same applies to the new Business booking class P with immediate effect.

Upgrade awards to First Class from Business booking classes Z and P will continue to be available on SWISS-operated flights. There is an additional surcharge of 20,000 miles.

5. Inte om du flyger Lufthansa eller OS, men om du flyger P med LX får du 200 % hos Aegean.

Men whatever, jag tyckte inte det här var någon särdeles bra kampanj, framför allt inte när det gäller flyg österut. Går att hitta billigare med andra när som helst (TK exempelvis).

6. NyfikenGrau, jag håller med österut. Men storparten av detta är riktat mot Nordamerika där Joint Venturen finns. Där finns det rätt bra priser och mycket att välja på med UA, AC, OS, SN, LX och Lufthansa. JFK/EWR med LX/Lufthansa i F för 38 000kr är ett bra pris (fast j... dyrt oavsett) :p

Intressant nog är inte Lufthansa Gruppen harmoniserat mot Asien och Indien alls. OS och LX har mycket bättre "vanliga" priser till Mellanöstern, Indien och Asien än vad Lufthansa själva har. Jag flyger nästan aldrig Lufthansa längre om inte jag använder miles till Lufthansa F. Alla andra bolag i gruppen använder jag då deras priser samt hela upplevelsen är mycket bättre.

7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter bra, men vill lägga in en kommentar att PVG är höga priser även för LX normalt sett. Är förvånad att inte Lufthansa sätter in B748i på FRA-PVG. Vet att de velat sätta in A380 på samma sträcka men fått nej av kinesiska myndigheter.

8. Det var intressant historia.
    Kan det bero på att ett A380 plan kräver mer intervall efter sig och Shanghai PVG inte har så mycket slottid runt när Lufthansa plan landar/avgår?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!