Lufthansa priority boarding?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Mr.A, 23 Juni 2012.

1. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är detta något man överhuvudtaget tillämpar? Jag har på mina sista flighter (inom Europa) inte sett någon tillstymmelse till priority lanes, ej heller har personalen ropat ut att Business /Senator kan boarda före de andra.

2. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LH priority boarding?

Har aldrig varit med om att Lufthansa har priority boarding på sina Europa linjer. Dock har jag alltid mött det då det är intercontinentalt.

3. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har varit med om att de gjort announcement för prio (intra Europa) men att det aldrig har efterlevts varken av personal eller passagerare.

4. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta gör ju faktiskt KLM / Air France alltid (bortsett från ARN där det är lite si och så) en av de små detaljerna man tycker om att reta upp sig på :)

5. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    FRA-MCO så fick vi i Business och First stå i vanliga kön, stående i 30 mins för boarding. Det var då jag bestämde mig att det var sista gången lag skulle flyga Lufthansa om jag kunde hjälpa det.

6. Jacob

Jacob Medlem

Visst har Lufthansa prio boarding inom Europa. På London Heathrow har de haft detta i flera år, separat kö, tydligt skyltad och med personal som följer upp. I Warszawa har jag sett samma sak.

Men visst är det mer undantag än regel.

7. Efter man installerade självboarding i MUC och FRA känns det som att det är mindre av prio boarding. Dock står det ofta att en av två "maskiner" är för Guld och affärsklass, men även i 'ordnung muss sein' hemlandet funkar inte alltid detta. Jag har aldrig upplevt det Svenska73 beskriver på long-haul

8. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa brukar oftast köra boarding by row-number men med det viktiga tillägget om att
    Business-, HON- och Senator-/Star Alliance Gold may board at any time. Samtliga
    Intercon. flyg jag haft med Lufthansa har haft skilda köer men att det inte rikigt fungerar i
    praktiken är en annan sak.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!