Senaste nytt

Lufthansa presenterar nytt Europeiskt lågprisflyg

Senator

Moderator
Jag gissar att det viktigaste med detta är att man kan ha andra arbetsvillkor/anställningsavtal samt köpa marktjänster på ett annat sätt som gör kostnadsmassan blir lägre. En form av det LH-Gruppen pressade fram på OS genom att lägga all produktion i VO.<br />
<br />
Intressant upplägg.... med SAS Snowflakes och BAs GO i tankarna får man fundera om detta kommer funka....
 

Palazzi

Medlem
<blockquote><strong>bjornstrom;98627 wrote:</strong> Jag inser att minst 95% av alla flygningar jag gjort med Lufthansa har varit via FRA eller MUC så jag vet inte om detta påverkar mig så mycket?</blockquote>
<br />
Ja, det återstår att se vilka linjer som får stanna... Antar att åtminstone ARN-FRA kommer finnas i fortsättningen, och troligen FRA-LHR/MXP/CDG/MAD etc. Säkerligen är det så att huvudstäder och metropoler fortfarande kan nås med "gamla" Lufthansa, medan detta fokuserar mer på turistorter.<br />
<br />
Man kanske skulle kunna tänka sig ARN-DUS-PMI eller liknande. <br />
<br />
Om det varit tal om Germanwings som alliansmedlem hade det varit intressant för mig, men nu känns det som exakt samma erbjudande som Norwegian. Båda bolagen är något "finare" LCC, och båda erbjuder anslutningsflyg <br />
<br />
Säkert intressant koncept om man bor i/eller strax runt om Tyskland, men för oss nordbor kanske det inte känns jätteintressant?<br />
<br />
Återstår att se....
 

A380*G

Medlem
<blockquote><strong>bjornstrom;98627 wrote:</strong> Jag inser att minst 95% av alla flygningar jag gjort med Lufthansa har varit via FRA eller MUC så jag vet inte om detta påverkar mig så mycket?</blockquote>
<br />
Samma här!
 

agehall

Medlem
<blockquote><strong>bjornstrom;98627 wrote:</strong> Jag inser att minst 95% av alla flygningar jag gjort med Lufthansa har varit via FRA eller MUC så jag vet inte om detta påverkar mig så mycket?</blockquote>
<br />
Finns det fler orter i tyskland..?
 

Palazzi

Medlem
<blockquote><strong>MikeJohansson;98771 wrote:</strong> Lufthansa ska tydligen inte trafikera hemlandets huvudstad. Det verkar ganska unikt för ett flygbolag. <br />
Eller kan jag ha fattat fel?</blockquote>
<br />
Jodå, men ingen bas blir placerad där, för europeiskt flyg. Det finns interkontinentala linjer kvar och några chartdestinationer.. FRA-BER &amp; MUC-BER blir kvar, men baserna ligger alltså i FRA &amp; MUC för dessa flygningar.<br />
<br />
Germanwings kommer också flyga till/från Berlin... Men staden prioriteras inte.<br />
<br />
Berlin har väl aldrig varit någon stor flygplats för Lufthansa? Mer Air Berlin som huserar där (och andra Europeiska bolag).
 

A380*G

Medlem
<blockquote><strong>bjornstrom;98686 wrote:</strong> Jag har kollat min statistik och måste rätta mig själv. Det är 100% :)</blockquote>
<br />
Har faktiskt flugit HAM-ARN med LH en gång ;)
 
Toppen