Senaste nytt

Lufthansa Premium Economy - Borde heta "Economy, with premium seat"

Abbs

Medlem
Det där tror jag är fel, det är Plusmaten man får i ekonomi, d v s lite fräschare förrätt, samma varmrätt(er) plus lite mer exklusiv dessert samt två drycker. På porslin och med riktiga bestick - som i Plus.
Har du provat? Finns ju 4 val på premiummeny, inte två som finns i Plus.
 

palmen

Moderator
Det där tror jag är fel, det är Plusmaten man får i ekonomi, d v s lite fräschare förrätt, samma varmrätt(er) plus lite mer exklusiv dessert samt två drycker. På porslin och med riktiga bestick - som i Plus.
Nej varmrätten som serveras i go är exakt samma i plus men de kan välja en annan rätt också (ofta fisk).

Den maten du kan förbeställa i go är snarare "business light" och inget som du kommer i närheten av i plus. För och efterrätt är eventuellt samma dock.
 

mha321

Medlem
Nej varmrätten som serveras i go är exakt samma i plus men de kan välja en annan rätt också (ofta fisk).

Den maten du kan förbeställa i go är snarare "business light" och inget som du kommer i närheten av i plus. För och efterrätt är eventuellt samma dock.
Det var så jag hade uppfattat det också. Med andra ord är SAS Go betydligt bättre än både SAS Plus of Lufthansa Premium Economy vad gäller maten.

Återstår stolen, och kanske i viss mån att SAS Go numera ger väldigt mycket färre poäng.
 

kscott67

Ny medlem
LH / SK PE är ungefär samma. Samma stolar i princip. Maten ungefär densamma. Den mjuka produkten är dock mycket bättre på LH. Sist jag åkte fick jag champagne från C trots att alla andra i PE fick sekt - antagligen för att jag är EBD, något som SK skiter fullständigt i.
 

Lagerman

Medlem
Som flera skrivit är det framförallt stolen som gör skillnad, iaf för mig. Flög Frankfurt-Nagoya i maj med LH PE. Bättre vin och matutbud generellt. Sov ca 6 h på den flighten. Flög förra veckan ARN-PEK i SAS Plus. Hade en grym purser som verkligen förstod det här med service. Frugan hade freeflow på bubbel hela resan medans jag sov ca 4 h. Utöver stolen tycker jag att bestick och glas är de stora ”perksen” i Plus vs.go. Som EBD har man ju fikat ändå.... ☺️
Sen upplever jag LH P-E som mer prisvärt om man är ute i god tid med att boka. SAS plus har varit löjligt dyrt senaste gångerna jag övervägt det..
 

Hachans

Medlem
OK, hade inte forskat tillräckligt. Intressant upplägg.

Det är plusmaten. Jag vet inte varifrån folk fått för sig att det är businessmat bara för att den på bild ser snygg ut. Att du inte kan beställa maten i Plus är ju för att du redan får maten i plus, den ingår i biljetten.

Du lan förbeställa mat i plus genom att ange specialkost. Du som förbeställer premium vegetarisk mat i go får samma mat som den i plus beställer som vegetarisk mat. Allt annat vore en logistisk mardröm för alla inblandade.
 

Canadien

Medlem
Det är plusmaten. Jag vet inte varifrån folk fått för sig att det är businessmat bara för att den på bild ser snygg ut. Att du inte kan beställa maten i Plus är ju för att du redan får maten i plus, den ingår i biljetten.

Du lan förbeställa mat i plus genom att ange specialkost. Du som förbeställer premium vegetarisk mat i go får samma mat som den i plus beställer som vegetarisk mat. Allt annat vore en logistisk mardröm för alla inblandade.

Ska bli intressant att se första rapporten om detta, misstänkte också att det bara var Plus-maten. Jag har ingen SAS Go resa förrän 2019 så kan inte prova själv ännu.
 

apknug

Medlem
Fast eftersom Lufthansa har mycket bra service redan i economy med fri mat, dryck även bubbel så har Lufthansa längre uppförsbacke för att göra skillnad från economy.

SAS PE kunde nu heta, "här kanske du kan åka vettigt och "få" nåt om du beställer vid samma tillfälle, men inte chips choklad nötter eller bara 1 nä vi vet inte o varför beställde du inte allt vid samma tillfälle?"

Lufthansa är nog Europas bästa flag carrier i economy. Vilket gör att jag aldrig har betalat upp till deras PE.
 

Abbs

Medlem
Det är plusmaten. Jag vet inte varifrån folk fått för sig att det är businessmat bara för att den på bild ser snygg ut. Att du inte kan beställa maten i Plus är ju för att du redan får maten i plus, den ingår i biljetten.

Du lan förbeställa mat i plus genom att ange specialkost. Du som förbeställer premium vegetarisk mat i go får samma mat som den i plus beställer som vegetarisk mat. Allt annat vore en logistisk mardröm för alla inblandade.
Återigen, har du provat? Mig veterligen kan man inte specifikt beställa kött i Plus, men vad vet jag :)
 
Toppen