Senaste nytt

Lufthansa Premium Economy - Borde heta "Economy, with premium seat"

Big Birger

Medlem
Tar tacksamt emot hur jag kan göra så att vissa bilder inte är upp-och-ner eller vridna. På min dator är de rättvända, men när jag laddar upp dem på denna sajt blir de vridna som de troligen var i sitt original. Mystiskt.
 

mha321

Medlem
SAS Plus är väl också i princip economy med större stol? Intresserad av vad specifikt det är du ser som bättre med SAS Plus (jag gillar själv SAS Plus på dagflygningar också, men jag skulle kalla den för just Economy med störres tol..)
 

Mr Basic

Medlem
SAS Plus är väl också i princip economy med större stol? Intresserad av vad specifikt det är du ser som bättre med SAS Plus (jag gillar själv SAS Plus på dagflygningar också, men jag skulle kalla den för just Economy med störres tol..)
Man får välja mellan 2 huvudrätter i PLUS samt att wifi ingår?
Sen att man ev måste beställa all dryck vid ett och samma tillfälle känns ju inte speciellt ”plus”.
 

Canadien

Medlem
"Konfigurationen är också 2-4-2, att jämföra med SAS Plus till USA som har 2-3-2"

Nu blir det ju lite päron vs äpplen när du jämför 747 och 330. På Lufthansas 330/340 är det också 2-3-2 precis som SAS.

En skillnad du glömde är att PE får en fördrink i form av apelsinjuice med mynta (oftast) före takeoff, detta får inte Ekonomi.

Jag håller med om att SAS Plus ofta är bättre än Lufthansas PE men det är ingen milsvid skillnad. När dessutom SAS aldrig har bra priser i Plus på korta resor typ Sönd-Torsd så blir det ändå Lufthansa relativt ofta för min del.
 

Big Birger

Medlem
SAS Plus är väl också i princip economy med större stol? Intresserad av vad specifikt det är du ser som bättre med SAS Plus (jag gillar själv SAS Plus på dagflygningar också, men jag skulle kalla den för just Economy med störres tol..)

Jag upplever att det är lite bättre mat/tilltugg på SAS Plus och lite bättre bestick/glas än det är i SAS Go. Men det kanske det inte är. Var ett tag sedan jag åkte med SAS Go, då jag oftast uppgraderar till Plus med poäng när jag åker över atlanten. I slutet på januari blir det dock en Go-resa tillsammans med flera andra, så då kan jag jämföra lite bättre.
 

Big Birger

Medlem
"Konfigurationen är också 2-4-2, att jämföra med SAS Plus till USA som har 2-3-2"

Nu blir det ju lite päron vs äpplen när du jämför 747 och 330. På Lufthansas 330/340 är det också 2-3-2 precis som SAS.

En skillnad du glömde är att PE får en fördrink i form av apelsinjuice med mynta (oftast) före takeoff, detta får inte Ekonomi.

Jag håller med om att SAS Plus ofta är bättre än Lufthansas PE men det är ingen milsvid skillnad. När dessutom SAS aldrig har bra priser i Plus på korta resor typ Sönd-Torsd så blir det ändå Lufthansa relativt ofta för min del.

Sant. Fördrinken kanske skiljde. :)

Också sant att det är olika flygplanstyper. Jag upplevde det som trängre i gångarna på 747-konfigurationen, men det är kanske ingen större skillnad.
 

mha321

Medlem
Man får välja mellan 2 huvudrätter i PLUS samt att wifi ingår?
Sen att man ev måste beställa all dryck vid ett och samma tillfälle känns ju inte speciellt ”plus”.
Fast det är ju fortfarande två "economy rätter"... Och numera ska man ju dessutom kunna beställa till bättre mat i go, vilket inte går i plus, så på matsidan blir det ju faktiskt tvärt om till och med.

Wifi ställer onekligen. Det ingår å andra sidan inte i Lufthansa business heller, och den är knappast ekonomi :)
Jag upplever att det är lite bättre mat/tilltugg på SAS Plus och lite bättre bestick/glas än det är i SAS Go. Men det kanske det inte är. Var ett tag sedan jag åkte med SAS Go, då jag oftast uppgraderar till Plus med poäng när jag åker över atlanten. I slutet på januari blir det dock en Go-resa tillsammans med flera andra, så då kan jag jämföra lite bättre.
Det är väldigt länge sedan jag åkte go på longhaul också ska har erkänna. Men jag skulle definitivt inte betala för att få bättre bestick. :)

Missförstå mig rätt, med rätt pris är sas plus en rätt så bra produkt. Men jag skulle hålla den hyfsat likvärdig med Lufthansas dito. Och i båda fallen så är det just stolen som gör det värt det.
 

Canadien

Medlem
Och numera ska man ju dessutom kunna beställa till bättre mat i go, vilket inte går i plus,

Det där tror jag är fel, det är Plusmaten man får i ekonomi, d v s lite fräschare förrätt, samma varmrätt(er) plus lite mer exklusiv dessert samt två drycker. På porslin och med riktiga bestick - som i Plus.
 
Toppen