Lufthansa premium economy Boeing 747-8 - Var ska man sitta?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av fcx, 16 Maj 2015.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, som topic antyder. Ska ut och flyga premium economy på 747-8 för första gången och vill givetvis hitta bästa platsen.

Både Seatguru och Lufthansas egna seat maps visar att det är gott om extra benutrymme på 22 AC+HK:

Capture.JPG

När jag ska välja plats finns dock inte dessa, däremot finns 21 AC+HK, och det indikeras "extra plats" på 23 AC+HK:

Capture.JPG

Vad ska man tro, och vad ska man välja?

2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul att de blev bokat till slut.

Jag prövade sätena när jag åkte till Tokyo i First och jag rekommenderad en av 2 sätena vid fönstret. Premium economy är belägen mellan två delar av vanliga economy delen så du vet.

3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att snurra till det ännu mer så verkar Lufthansa ha två olika konfigurationer av 747-8, en där premium economy är mellan economy och economy, och en där den är mellan business och economy.

Men frågan är om man ska sitta på första raden eller inte?

4. Jacob

Jacob Medlem

Absolut första raden om du kan.

simon_says91 gillar detta.
  5. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med föregående talare. Då har du ett fotstöd som fälls ut och de blir mycket bekvämare att flyga då. Men som sagt jag satt i den bara för någon minut..

6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, jag satt på första raden i den som ligger mellan 2 delar av economy, där ligger även toaletterna och där samlas många människor som går emot en och pratar stundtals högt, är det dagtur så hade jag ändå valt första raden men för att sova, njae, inte givet att första raden i PE är bäst.

Last edited: 17 Maj 2015
    Christian R gillar detta.
  7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svarar på min egen tråd.

Jag satt på 21 A. Dagflyg.

21ACHK är exit seats. Inga problem att sträcka ut benen. 22 DEFG är bulkhead, rätt trångt för benen. Benstöd på rad 21 och 22, övriga rader har fotstöd.

Drog oväntat kallt från dörren dock. Trots filt över benen och äkta lufthansatofflor på fötterna.

Inte så störande med toaspringet egentligen. Första raden verkade ha mycket mindre TV-skärmar.

Återkommer senare med mer fullständig rapport om Premium Economy, när jag provat på nattflyget hem också. Då kommer även svar på frågan om det var värt prisskillnaden mot economy.

8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En liten fonot, letar du efter USB, så sitter den under skärmen lite dolt.
    Klmmer ihåg nu det där med att det skulle kunna vara drag ( cc sa det men det var inget jag kände av ).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!