Senaste nytt

Lufthansa poäng-intjäning?

CJR

Medlem
Jag har förstått att Lufthansa nyligen ändrat beräkningen för poäng-intjäning när man flyger med dem. Någon som vet vad som gäller? Nu får jag tre olika besked från deras olika system. Bokningssidan säger en sak, miles calculator i mobil-appen en annan och den traditionella miles calculator på Miles & More webbsidan ett annat besked.
 

CJR

Medlem
Jag tackar Doktorn för länkarna. Lufthansas nya system känns som en försämring mot tidigare vilket är trist. Ju dyrare biljett ju fler poäng i stället för sträcka och bokningsklass och det tar ju udden av sporten när man köper flygbiljetter.
 

AABack2ARN

Medlem
Undrar om det kan tänkas finnas ett samband ;)

Nu gäller det bara att hitta andra sätt att få ut mesta möjliga antal poäng per krona. Det finns alltid näågot sätt att komma runt systemet på :)
 

Senator

Moderator
Jag tackar Doktorn för länkarna. Lufthansas nya system känns som en försämring mot tidigare vilket är trist. Ju dyrare biljett ju fler poäng i stället för sträcka och bokningsklass och det tar ju udden av sporten när man köper flygbiljetter.

Det går att kringgå detta vid att köpa biljetten hos t.ex. United men med code share på Lufthansa. Då får du poäng som tidigare.Men jag tror detta är framtiden, nämligen att poäng kopplas till pengar. Det finns en viss logik i detta kan jag tycka.
 

mattley

Medlem
Jag kollade på en business intra europa med mellanlandning för ca 4000kr. Förr hade detta genererat 750x4=3000 award miles. Idag 1600pts.
Söker man på United så kommer det bara upp resor för 10000kr+. Jag använde 23-37 juli Köpenhamn-Milano t/r

Vad jag vet så visar SAS inte andra bolag när man söker via deras hemsida inom Europa.
Har ni några tips på hur man kan få till det så man får mer award miles?
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag kollade på en business intra europa med mellanlandning för ca 4000kr. Förr hade detta genererat 750x4=3000 award miles. Idag 1600pts.
Söker man på United så kommer det bara upp resor för 10000kr+. Jag använde 23-37 juli Köpenhamn-Milano t/r

Vad jag vet så visar SAS inte andra bolag när man söker via deras hemsida inom Europa.
Har ni några tips på hur man kan få till det så man får mer award miles?

Ja United.com tricket funkar inte så bra längre. Men jag förstår inte problemet med 4 x 750 poäng för P-klass om du åker Lufthansa:
EuroBonus-partner – Lufthansa | SAS

Jag hittar Köpenhamn - Milano för under 3.000kr (DKK) dock inte med hemresa den 37:e juli ;)
 
Toppen