Lufthansa på offensiven i Skandinavien

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Valley, 26 Mars 2014.

1. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nå angriper de SAS - Forsiden - DN.no

Vore jag SAS skulle jag nog bli lite orolig. Ganska säker på att dem kommer plocka åt sig en hel del passagerare.
    Tänk om man kunde få en Lufthansa-linje från Karlstad ;)

2. Martin Riecken på Lufthansa är en skön kille, träffade honom på ITB i Berlin. Det är inte bara dom som satsar - KLM är väldigt starka på Norge - mer än 20% av all utlandstrafik...

3. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju ett känt faktum, Lufthansa group vill / behöver växa och även behöver möta mellanöstern drakarna med flera. Samtidigt gör ju SAS liknande genom öppna upp ARN-HAM. Jag undrar när Lufthansa startar HAM-CPH som måste va en kassako för SAS med plus priser ofta över 4000:- en väg...

Ingen info om några ökningar på Sverige?

Last edited: 26 Mars 2014
  4. Jacob

Jacob Medlem

Personerna i mitten och till höger på bilden, Martin Riecken och Ulrich Link, kommer jag träffa imorgon (torsdag), om någon har några frågor.

2 personer gillar detta.
  5. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!