Senaste nytt

Lufthansa och Swiss....när det är som bäst..

Senator

Moderator
Mycket intressant fortsättning på rapporten, väntar med spänning på resten. Intressant att ni valde att behålla boardingkorten utskrivna på SWISS paperstock. Erbjöd personalen i FCT att byta ut dessa mot Lufthansa boardingkort? Från vad jag har hört så brukar de byta ut korten ifall de är utskrivna på SAS-papper om man reser från Skandinavien.

Nej, det behövs inte och är inte så viktigt nu som det omslaget i rött finns. Finns så mycket annat att fokusera på :) dessa slängs ju när vi kommer fram...

Tack @flum!
 

flum

Medlem
Fru flum kör iphone 6, kan bara säga att den levererar riktigt bra bilder bara inte ljuset tryter allt för mycket. Om dom bara kunde lära sig att bygga in exponeringskompensation vette tusan hur mycket kamera man skulle behöva släpa med sig.
 

A380*G

Medlem
img_5770-jpg.34844

Om detta är ditt boardingpass så satt jag på samma plats som dig på samma flygplan ett dygn tidigare när det var i Osaka. Hade också 83C då. Boeing 747 (D-ABVT)— Lufthansa — Plane Finder Data
Dessutom verkar det som om jag satt på samma stol som dig i FCT både i restaurangen och i hörnet vid de ljusbruna fåtöljerna, även det ett dygn före.
 

Senator

Moderator
  • Maten består av sallad, varmrätt, ost och efterrätt. Lämnar inte hungrig
  • Champagne och vin serveras som alltid från stora flaskor. Det finns alltid 2 vita och 2 röda. Ett inhemskt av varje
  • Aldrig en vagn i affärsklass.....
  • Vi får special attention med en skål av chokladen
  • Vi tilltals som "Herr Senator" och "Herr Sembl" på hela resan
Nice! Fast varm mat? Har aldrig fått det från LX inom Europa i C, är det ett nytt koncept? Stora flaskor stämmer dock bra, har aldrig sett något annat. Blev bara tilltalad som Mister Templar en gång, när jag fick frågan om att byta plats med en annan pax som ville sitta bredvid sitt resesällskap men chokladen flödar alltid i LX, oavsett kabinklass :)
 
Toppen