Senaste nytt

Lufthansa och Swiss....när det är som bäst..

Senator

Moderator
Lufthansa German Airline
First Class Terminal, Frankfurt-am-Main Flygplats
Inchecking: Zurich
Ankomst lounge: 13.45
Avgång lounge: 17.15


Vi ankommer till en helt tom reception. Det är flera Lufthansa-anställda än gäster. Vi tycker inte det är tråkigt. Vår värdinna visar oss genom. Säkerhetsprocessen tar 30 sekunder. Kan det inte alltid vara såhär när jag reser?

@sembl tittar på mig när vi kommer innanför dörren: "Senator, vad tyst det är.. Det här är inte alls som Concorde Room". Lufthansa 1 - BA 0... Vi är rätt hungriga, vi tar oss till matsalen. Diskret frågar jag vår värdinna på tyska: "det är min vapendragares första Lufthansa First...kan du fixa egen transport"?. Jag gör mitt bästa säger hon.. "Oh by the way, kan du ta med ett rött omslag till boardingkortet?"

@sembl går omkring med ett lurigt leende och jag tycker höra mumlande.. "otroligt"... Han ser rätt nöjd ut.. Vi går till restaurangen, snabbt kommer en trevlig herre och säger vi kan sitta vart som helst.. Vi tar ett bord, jag tycker jag hör "otroligt" från @sembl igen när han går runt och tittar på buffé medan kameran jobbar för fullt.. Vi sätter oss för att beställa, vi har fortfarande arbete kvar så telefonkonferenserna haglar på eftermiddagen. Ett glas skumpa kommer flygandes in snart..

Den sparrisälskande @sembl ögon är vidöppna när vår underbara servitör med stolthet säger: "Mina herrar, våra gäster har hela veckan frågat om vi har sparris. Idag är första dagen vi erbjuder detta". Lufthansa 2 - BA 0

Jag går över och tittar på den underbara samling av småplock. Skinkor, korvar, lax, ostar.. Jag vill ha allt, men nöjer mig med en liten tallrik (ok, gick gick tillbaka för att fylla på). Min varmrätt blir schnitzeln.. Samtidig för jag en dialog om viner.. Vilka skall jag ha. Rekommendationerna jag får passar utmärkt till maten. Mellan tuggorna hör jag från andra sidan av bordet.."otroligt". Maten är top notch. Lufthansa 3 - BA 0.

Efter maten blir det tyvärr 2 timmar vi inte får tillbaka. Det serveras ett par goda barista dubbla espresson i våra arbetesbås medan vi jobbar. Själv känner jag mig lagom onykter..

Med 45min kvar till förväntat upphämtningstid sätter vi oss vid fönstret. Vi beställer lite skumpa. Det är så tyst och lugnt fortfarande, och under hela dagen har det knappt varit mer än 10 gäster. @sembl hämtar en anka, den visar sig vara till katten i Charleston, SC.

Till slut kommer vår värdinna. Det visar sig att alla 5 som skall med LH420 befinner sig i FCT. Så vi samåker...till Z50, kan max vara 129m från FCT.. Det här var mitt 4:e besök, utan tvekan det bästa.. Lufthansa 4 - BA 0, eller som den ökände engelska fotbollsspelaren Gary Lineker en gång beskrev: "A game of football last for 90 minutes. At the end of it, Germany wins one nil".. :)

11032375_10153322020081983_1358759168_o.jpg


11196425_10153322021736983_290281154_o.jpg


11196449_10153322020101983_1322333078_o.jpg


IMG_5764.JPG


IMG_5770.JPG


IMG_5769.JPG


IMG_5771.JPG


IMG_5772.JPG


11196510_10153322021706983_617312200_o.jpg


IMG_5773.JPG


IMG_5778.JPG
 
Last edited:
Bra fråga :) tyvärr har jag behövt av personliga skäl ta mig till Norge oplanerat så min vecka har tagit en annan vändning än planerat.. Hoppas få ihop sista delar under helgen...
Aha, personliga skäl och oplanerat brukar betyda trista saker så jag ber om ursäkt för min kommentar.
 

flum

Medlem
Lufthansa German Airline
First Class Terminal, Frankfurt-am-Main Flygplats
Inchecking: Zurich
Ankomst lounge: 13.45
Avgång lounge: 17.15


Vi ankommer till en helt tom reception. Det är flera Lufthansa-anställda än gäster. Vi tycker inte det är tråkigt. Vår värdinna visar oss genom. Säkerhetsprocessen tar 30 sekunder. Kan det inte alltid vara såhär när jag reser?

@sembl tittar på mig när vi kommer innanför dörren: "Senator, vad tyst det är.. Det här är inte alls som Concorde Room". Lufthansa 1 - BA 0... Vi är rätt hungriga, vi tar oss till matsalen. Diskret frågar jag vår värdinna på tyska: "det är min vapendragares första Lufthansa First...kan du fixa egen transport"?. Jag gör mitt bästa säger hon.. "Oh by the way, kan du ta med ett rött omslag till boardingkortet?"

@sembl går omkring med ett lurigt leende och jag tycker höra mumlande.. "otroligt"... Han ser rätt nöjd ut.. Vi går till restaurangen, snabbt kommer en trevlig herre och säger vi kan sitta vart som helst.. Vi tar ett bord, jag tycker jag hör "otroligt" från @sembl igen när han går runt och tittar på buffé medan kameran jobbar för fullt.. Vi sätter oss för att beställa, vi har fortfarande arbete kvar så telefonkonferenserna haglar på eftermiddagen. Ett glas skumpa kommer flygandes in snart..

Den sparrisälskande @sembl ögon är vidöppna när vår underbara servitör med stolthet säger: "Mina herrar, våra gäster har hela veckan frågat om vi har sparris. Idag är första dagen vi erbjuder detta". Lufthansa 2 - BA 0

Jag går över och tittar på den underbara samling av småplock. Skinkor, korvar, lax, ostar.. Jag vill ha allt, men nöjer mig med en liten tallrik (ok, gick gick tillbaka för att fylla på). Min varmrätt blir schnitzeln.. Samtidig för jag en dialog om viner.. Vilka skall jag ha. Rekommendationerna jag får passar utmärkt till maten. Mellan tuggorna hör jag från andra sidan av bordet.."otroligt". Maten är top notch. Lufthansa 3 - BA 0.

Efter maten blir det tyvärr 2 timmar vi inte får tillbaka. Det serveras ett par goda barista dubbla espresson i våra arbetesbås medan vi jobbar. Själv känner jag mig lagom onykter..

Med 45min kvar till förväntat upphämtningstid sätter vi oss vid fönstret. Vi beställer lite skumpa. Det är så tyst och lugnt fortfarande, och under hela dagen har det knappt varit mer än 10 gäster. @sembl hämtar en anka, den visar sig vara till katten i Charleston, SC.

Till slut kommer vår värdinna. Det visar sig att alla 5 som skall med LH420 befinner sig i FCT. Så vi samåker...till Z50, kan max vara 129m från FCT.. Det här var mitt 4:e besök, utan tvekan det bästa.. Lufthansa 4 - BA 0, eller som den ökände engelska fotbollsspelaren Gary Lineker en gång beskrev: "A game of fotball last for 90 minutes. At the end of it, Germany wins one to nill".. :)

Visa bifogad bild 34840

Visa bifogad bild 34841

Visa bifogad bild 34842

Visa bifogad bild 34843

Visa bifogad bild 34844

Visa bifogad bild 34845

Visa bifogad bild 34846

Visa bifogad bild 34847

Visa bifogad bild 34848

Visa bifogad bild 34849

Visa bifogad bild 34850
fanstastiska bilder!! Ni fångar själen i FCT med bild och ord :-D
 

Jonas C

Medlem
Mycket intressant fortsättning på rapporten, väntar med spänning på resten. Intressant att ni valde att behålla boardingkorten utskrivna på SWISS paperstock. Erbjöd personalen i FCT att byta ut dessa mot Lufthansa boardingkort? Från vad jag har hört så brukar de byta ut korten ifall de är utskrivna på SAS-papper om man reser från Skandinavien.
 
Toppen