Senaste nytt

Lufthansa och affärsklassgardinen

Agö

Medlem
För att dra en gardin över den onödigt trista tonen i denna tråd så kan jag meddela att gardinen inte drogs för på någon av sträckorna Arlanda-München eller München-Barcelona fredag 11 maj.:)
Tack! Låt oss gå tillbaka till fakta. Det är ju alldeles uppenbart av denna totalt ovetenskapliga tråd att Lufthansa inte längre har en strikt policy. Det är trist men tyder bara på fortsatt fritt fall.
 

AABack2ARN

Medlem
Ingen gardin mellan London och Frankfurt. Mycket bra service dock även om jag tycker maten kan förbättras något. 5 sparrisar bestod måltiden av. Slog dock SAS kub på sträckan Frankfurt-Stockholm.
 

NyfikenGrau

Medlem
Liten Lufthansa-ankedot för nån månad sedan, Tel Aviv-Frankfurt drygt 4 timmar näst längst fram i ekonomikabin:

I början av flygningen hölls gardinen strikt stängd, men i takt med att fler behövde uppsöka toaletten efter serveringen och i takt med att israeler gjorde som israeler brukar göra på flygresor, nämligen stå gruppvis och prata i timtals på flera ställen längs mittgången, så gav kabinpersonalen med sig efter att en amerikansk pappa tjatat in sina barn till businesstoaletten - först följde alla andra barn efter, med föräldrar såklart, och om föräldrar kan gå så kan ju även andra gå.

Tror helt enkelt det är ekonomipassagerarnas acceptans för att hänvisas längst bak som har minskat kraftigt, iom allt fler "klasslösa" kabiner.

Någon nämnde Jante; jag skulle påstå att det är precis raka motsatsen till Jantetänk det är frågan om här - det är jagjagjag som gäller, oavsett vilken kabinklass "jag" har betalat för. Dagens samhälle generellt har om något för lite jantetänk, det har slagit över helt åt andra hållet...
 

toer00

Medlem
LH 1183 BCN - MUC

Gardinen var nu stängd, dock lyckades en del ek pax att smyga sig in på ”muggen”
 

Jönsson

Medlem
Liten Lufthansa-ankedot för nån månad sedan, Tel Aviv-Frankfurt drygt 4 timmar näst längst fram i ekonomikabin:

I början av flygningen hölls gardinen strikt stängd, men i takt med att fler behövde uppsöka toaletten efter serveringen och i takt med att israeler gjorde som israeler brukar göra på flygresor, nämligen stå gruppvis och prata i timtals på flera ställen längs mittgången, så gav kabinpersonalen med sig efter att en amerikansk pappa tjatat in sina barn till businesstoaletten - först följde alla andra barn efter, med föräldrar såklart, och om föräldrar kan gå så kan ju även andra gå.

Tror helt enkelt det är ekonomipassagerarnas acceptans för att hänvisas längst bak som har minskat kraftigt, iom allt fler "klasslösa" kabiner.

Någon nämnde Jante; jag skulle påstå att det är precis raka motsatsen till Jantetänk det är frågan om här - det är jagjagjag som gäller, oavsett vilken kabinklass "jag" har betalat för. Dagens samhälle generellt har om något för lite jantetänk, det har slagit över helt åt andra hållet...
Mycket riktigt. Jante bygger bra samhällen. Det kan vara bra för andra att du vet din plats. :D ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Nu rör detta Swiss men på en av flygningarna i helgen hade personalen missat att C-kabinen minskat från 6 till 5 rader så gardinen satt mellan rad 6 och 7 vid ombordstigningen. Det var dock snabbt fixat och så fort vi var uppe i luften var en i personalen framme och drog för gardinen. Moment två hon genomförde var att dra för gardinen till galleyt... ;)
 
Toppen