Senaste nytt

Lufthansa och affärsklassgardinen

Brandten

Medlem
Jag stör mig när det är mkt spring. Jag vill ha det jag betalar för när jag pyntar 9400kr för en biljett inom Europa ...
Håller med och jag kunde ha svarat lite mer utfyllande. Bara för att gardinen inte är på plats betyder det ju inte att det automatiskt blir mer spring.

Jag såg totalt 2 pax (mamma + son) som gick fram till toaletten i business på dessa 8 flygningar.
 

Agö

Medlem
Håller med och jag kunde ha svarat lite mer utfyllande. Bara för att gardinen inte är på plats betyder det ju inte att det automatiskt blir mer spring.

Jag såg totalt 2 pax (mamma + son) som gick fram till toaletten i business på dessa 8 flygningar.
Ja, det är är ju dock skillnad på flighter där. På längre flighter t.ex. mot Spanien och Portugal är det inte kul med springet.
 

ilon

Medlem
LH916 FRA-LHR, lyfte 17.36, 17.39 var det seat belt sign off, dock inte tillstymmelse till att dra för gardin (men främre mot galley drogs noggrant för).

Serverades tonfisksallad, där det mesta var under ribban för vad jag anser ätbart, som tur är kommer det fler tillfällen till mat idag. Efterrätten gick ner, om än inte jättegod. Vinet smakade bra!

Lite spring (1pax) från ekonomi, och mycket spring av cc till / från ekonomi.
Slog i plattan 18.56 (18.45 enligt tidtabell), så temat med försening håller i sig.
 

Attachments

  • IMG_20190126_174934.jpg
    IMG_20190126_174934.jpg
    67,5 KB · Visningar: 235
  • IMG_20190126_173957.jpg
    IMG_20190126_173957.jpg
    51,1 KB · Visningar: 248

EBGGOT

Medlem
LH916 FRA-LHR, lyfte 17.36, 17.39 var det seat belt sign off, dock inte tillstymmelse till att dra för gardin (men främre mot galley drogs noggrant för).

Serverades tonfisksallad, där det mesta var under ribban för vad jag anser ätbart, som tur är kommer det fler tillfällen till mat idag. Efterrätten gick ner, om än inte jättegod. Vinet smakade bra!

Lite spring (1pax) från ekonomi, och mycket spring av cc till / från ekonomi.
Slog i plattan 18.56 (18.45 enligt tidtabell), så temat med försening håller i sig.


Maten på Lufthansa i C inom Europa har varit katastrof det sista året. Innan var det lite men ätbart men tonfisk salladen med ägg etc stoppar jag inte i munnen ...
 

ilon

Medlem
Maten på Lufthansa i C inom Europa har varit katastrof det sista året. Innan var det lite men ätbart men tonfisk salladen med ägg etc stoppar jag inte i munnen ...

Well, jag är inte av den kräsna sorten, så hade faktiskt intentionen att äta den, men efter att ha smakat så skulle jag hellre äta en kub från sas!
 
Toppen