Senaste nytt

Lufthansa och affärsklassgardinen

Berglund

Medlem
Däremot parkerade de serveringsvagnen där vilket stoppade en del springande antar jag.
Så gör Delta konsekvent när Kapten/1st Officer ska ha paus och gå på toaletten. Då drar man ut en serveringsvagn, låser den snett på tvären i gången/gångarna samt sätter en av kabinbesättningen till att vakta precis bakom varje vagn. Det gör det synnerligen svårforcerat och det skulle krävas åtskillig kraft för att ta sig förbi. Tycker jag är tecken på bra säkerhetstänkande!
 
Last edited:

EBGGOT

Medlem
2/4 förra veckan ... tok mkt spring på det fighterna där ingen gardin fanns. Förstör mkt av lugna stämningen i C ....
 

Bamse35

Medlem
LH 803 idag 13:55 ARN - FRA. Prio boarding fungerade fin fint. Ena sidan av disken hade dom uppe Businessskylten, ingen obehörig stod där.
Gardinen drogs för helt när vi kommit upp i cruisehöjd. När flygvärdinnorna sedan började med sin servering, drog dom undan gardinen och satte aldrig tillbaka den som den ska sitta, alltså igendragen! Var väl cirka 15 - 20 "obehöriga" som nyttjade toaletten under flygningen.
Blir - så - trött.

Edit: För att inte nämna 2-3 personer som använde baggagehyllorna i businessclass trots att dom satt i economyclass. Trots att det klart och tydligt står markerat på hyllorna att dom endast är till för businessclass. Helt okay med mig om flygvärdinnorna stuvar om, men när economypassagerare tar sig friheten och inte blir tillsagda så känns det som om produkten är i förfall.
 
Toppen