Lufthansa myOffer - Lyckade uppgraderingar till Premium Economy

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Jacob, 24 November 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

I denna tråd kan du skriva om du deltagit i Lufthansas uppgraderingsauktion myOffer. Skriv hur mycket du betalade, vilken destination och om budet accepterades för en uppgradering till Premium Economy.

2. Glenn123

Glenn123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man lyckas med en uppgradering är det bara stolen man betalar för eller får man också den högre bokningsklassen?
    Enl. Lufthansa intjäningstabell till EuroBonus så ger G och E 150% medan N endast 100%. Om det är så att man också får den högre bokningsklassen vore det intressant att veta vilken av klasserna man får.

3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt tråd på flyertalk
    Y, B and M will be rebooked to G
    U, H, Q and V will be rebooked to E
    W, S, T, L, K and X will be rebooked to N

Jag har en pending nu, man fick för övrigt erbjudande om att buda på uppgradering av N klass till Business

Minimum bud
    Eco -> Premium på min rutt (FRA-EZE) 190USD
    Premium -> Business på min rutt (GRU-FRA) 890USD

(Återkommer om jag lyckas med uppgradering)

Martin Björnström gillar detta.
  4. Glenn123

Glenn123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det dolda bud man lägger eller hur kom du fram till just de summorna?

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns en slider för att lägga buden och då börjar den på ovanstående minimum, försök att minska slår över till no offer...

6. Paby

Paby Medlem

Är det inte bättre att säga rakt ut att man inte vill ha upg-for-cash till Business istället för att sätta priset till $890? Trams av Lufthansa...

jumbooze, Jonas C och ulagun gillar detta.
  7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Säg inte det, finns folk till allt, tittade på min KL flight CPH-AMS där något lagt bud på 290eur för upgrade till business wtf!

Martin Björnström gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LOL - någon måste ju ha skrivit fel eller haft ett stulet kreditkort. Ingen betalar väl €290 för att uppgradera till KLM Business intra-EU?

simon_says91, MarcusC och Agö gillar detta.
  9. Paby

Paby Medlem

Word - WTF! För att göra det måste man vara strax under normalintelligent. :)

Gus gillar detta.
  10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testade på min Frankfurt-Orlando och Montreal-Munich i Januari, bägge blev jag erbjuden Business upgrade och slidern startade på $910 och slutade på $1400nånting. Detta från Economy Y / H

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!