Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Schlaake

Medlem
Samma här, äntligen kom årets loungevoucher, det roliga i kråksången är att jag just var på väg att mejla både LH och Resurs om saknad voucher.
 

guran

Medlem
Hsr inte fått min loungevoucher från lh Mastercard för 2019, ringt både resurs och lufthansa som hänvisar till varandra. Vid senaste samtalet sa resurs att det räcker att jag visar kortet i loungen?! Litar inte riktigt på det, vad tror ni, har ni ngt tips?
 

palmen

Moderator
Vid senaste samtalet sa resurs att det räcker att jag visar kortet i loungen?! Litar inte riktigt på det, vad tror ni, har ni ngt tips?
Skulle absolut inte lita på detta. Vad är oddsen för att en i Tyskland som jobbar i loungen känner till ett svenskt kort och att du ska ha ett lounge besök på grund av kortet? Hur kontrollerar de att du bara nyttjar det en gång i så fall?

Har tyvärr inget bra svar på hur du ska lösa situationen, men trägen vinner. Gå på den som är din part så får de lösa det, du ska inte bli bollad runt.
 

ekf

Medlem
Vid senaste samtalet sa resurs att det räcker att jag visar kortet i loungen?!
När jag använde min voucher förra våren på FRA så skulle Q R-koden scannas utöver BP. Kan inte tänka mig att det räcker med att visa kortet.

Edit: Jag fick en ny voucher när jag återskaffade kortet i höstas dessutom, så det talar emot ytterligare att det skulle räcka med att visa kortet.
 

Kimmen00

Medlem
Hsr inte fått min loungevoucher från lh Mastercard för 2019, ringt både resurs och lufthansa som hänvisar till varandra. Vid senaste samtalet sa resurs att det räcker att jag visar kortet i loungen?! Litar inte riktigt på det, vad tror ni, har ni ngt tips?

Hittade min i inkorgen på miles&more hemsidan.
Har ingen nytta av den. Du kan få min?
 

palmen

Moderator
Vill bara tipsa om en deal på Arlanda.
tre månader kostnadsfritt, hotellvoucher, 3000 poäng, hyrbilsvoucher med avis. Tycker jag var rätt bra :D

I sky city står dom
Vad är det för hotellvoucher? Låter ju helt klart som ett OK erbjudande om det nu inte finns någon annan signup kampanj med fler poäng.
 

ekf

Medlem
Vill bara tipsa om en deal på Arlanda.
tre månader kostnadsfritt, hotellvoucher, 3000 poäng, hyrbilsvoucher med avis. Tycker jag var rätt bra :D

I sky city står dom
Det enda som skiljer sig från det "normala" är de kostnadsfria månaderna och hotellvouchern. 3000p och hyrbilsvouchern får man i vanliga fall också...
 
Toppen