Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Judas kiss

Medlem
Har försökt glo igenom lite i denna tråd, har nyligen maniskt nördat/hjärntvättat SAS eurobonus med deras Amex och mastercard trådarna hela helgen =) Får djupdyka i detta kort nu i veckan. Hjälp mig gärna att få lite klarhet.

-På vilket sett ska man kombinera korten? Är det när det väl är sk sweetspots, som man hoppar mellan varje ? Typ köra Amex premium 2-4-1 och sen nöta det här kortet när 150k är nådda på Amex och/eller när det inte går att handla med Amex? Finns det någon anledning till att ha ett MC eurobonus SAS som ett 3:e kort då?

Är det inte bättre att spenda på ett kort för att bygga upp så mycket poäng som möjligt på det kontot?
-Om man har något annat huvudprogram än sas så är detta bra. Men man kan ju använda eurobonus sas poängen på att köpa lufthansa exempelvis också eller har jag fel?

Tack!
 

agehall

Medlem
Allt beror på din situation. Om du enkelt når status hos EB och har poäng i överflöd där kan detta vara ett komplement. Och det är givetvis det bästa alternativet om du samlar poäng hos Miles & More.

Men för de flesta svenskar som bor i Sverige är Eurobonus och de kort som ger poäng dit det enda man ska hålla på med.
 

rivalsons

Medlem
Hej! Eftersom Entercard lägger ner BA VISA snart måste jag skaffa ett komplement, VISA eller Mastercard, till mitt AMEX Platinum. Jag har flera miljoner membership rewards på AMEX som jag hade tänkt överföra till BA när det någon gång blev en bra deal igen (2008 var en bra), men det kom aldrig någon ny bra deal och sen försvann ju även 2-4-1.

Vet någon om man kan överföra AMEX membership rewards till Miles & More eller har någon något annat förslag på ett nytt VISA eller Mastercard kopplat till flygbolag och dit även AMEX poäng kan överföras?
 

Fidde

Medlem
Hej! Eftersom Entercard lägger ner BA VISA snart måste jag skaffa ett komplement, VISA eller Mastercard, till mitt AMEX Platinum. Jag har flera miljoner membership rewards på AMEX som jag hade tänkt överföra till BA när det någon gång blev en bra deal igen (2008 var en bra), men det kom aldrig någon ny bra deal och sen försvann ju även 2-4-1.

Vet någon om man kan överföra AMEX membership rewards till Miles & More eller har någon något annat förslag på ett nytt VISA eller Mastercard kopplat till flygbolag och dit även AMEX poäng kan överföras?

Går inte att föra över MR till miles and more med svenskt amex. Hör av dig till amex och föreslå dem som ny partner, amex erbjuder ju överföring av MR med belgiskt amex så är ju inte helt otroligt att det kommer om några föreslår det.
 
Toppen