Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Johan Gott

Medlem
Man kan ju alltid hoppas på en kampanj liknande den som kom i januari:

Få 35 000 extra Award miles* och möt våren i Europa!

Som tack för att du valde att ansöka om ett Miles & More Prime World Mastercard under vår lanseringsperiod erbjuder vi dig nu möjligheten att tjäna ytterligare Award miles.Spenderar du 150 000 kr under 2018 så ger vi dig 35 000 extra Award miles. Perfekt att förvandla till en härlig weekendresa för två någonstans i ett vårvarmt Europa!**
Utöver detta får du självklart ta del av alla dina vanliga förmåner kopplade till ditt Miles & More Prime World Mastercard:
• 25 miles per 100 kr på alla dina köp
• 1 fri lounge access per år
• Obegränsad giltighetstid på dina miles***
• Flexibla betalningsalternativ

Om den upprepas skulle den ju möjligen kunna gälla även nya kunder om jag ska spekulera helt fritt...
 

ekf

Medlem
Just nu kör de en kampanj där man får en extra lounge-voucher jämfört med normalt. Gäller från och med idag, självklart återansökte jag om kortet igår... :(

Make your next trip extra comfy. Apply for the Miles & More World Mastercard from 1 November to 31 December 2018 and get one Lufthansa Business Lounge access voucher (1) for free. Apply for the Prime World Card and get two Business Lounge access vouchers (2) for free.

To get the extra Business Lounge voucher, make sure to apply until 31 December 2018 and make 3 purchases before 31 January 2019.

https://www.miles-and-more.com/onli...&cid=1000354&mamid=web_mam_1118_hprevstg__rsb
 

Charlie D

Medlem
Jag samlar normalt inte poäng till M&M men hoppade på kampanjen och landade dryga 300,000 poäng som ännu återstår att sätta sprätt på (förslag mottages tacksamt). Jag använder dock inte kortet, men betalar ändå avgift på 99kr/mån för att inte poängen ska förfalla. Om jag säger upp kortet nu, hur lång tid får jag då ha kvar poängen utan annan aktivitet i M&M?
 
Om jag säger upp kortet nu, hur lång tid får jag då ha kvar poängen utan annan aktivitet i M&M?
Jag frågade kundtjänst om detta (sen om man kan lita på kundtjänst är en annan femma...) och de svarade så här:
"Award miles are valid for 36 months from the date of the flight or partner activity and expire - if not redeemed - at the end of the scheduled quarter. However, as you own a Miles & More Credit Card you enjoy mileage protection, providing you use it at least once a month for a mileage-eligible purchase.

We trust our explanation clarifies your query.

Sincerely,
Your Miles & More Team"
 

Johan Gott

Medlem
Jag samlar normalt inte poäng till M&M men hoppade på kampanjen och landade dryga 300,000 poäng som ännu återstår att sätta sprätt på (förslag mottages tacksamt).

Jag flög just enkelresa SIN-AKL i Suites för 85 000 p och några hundralappar i skatter. CPH-SIN fanns också First-tillgänglighet på flera flighter (kanske ska tas bort nu iofs med flygplansbyte som diskuterades i annan tråd här...) Med det finns gott om business-alternativ till SIN från Europa.
 

Charlie D

Medlem
Jag flög just enkelresa SIN-AKL i Suites för 85 000 p och några hundralappar i skatter. CPH-SIN fanns också First-tillgänglighet på flera flighter (kanske ska tas bort nu iofs med flygplansbyte som diskuterades i annan tråd här...) Med det finns gott om business-alternativ till SIN från Europa.

Bokar du det via M&Ms websida utan status hos LH?
 

Johan Gott

Medlem
Vid flera tillfällen i våras såg jag SQ First-tillgänglighet på A380 på någon av deras linjer till Indien. Nu har jag inte lyckats hitta det på flera månader dock... @Charlie D
 
Toppen