Senaste nytt

Lufthansa Miles & More eller SAS Eurobonus?

Malu

Medlem
Jag skulle säga att du tjänar på att använda M&M om du räknar med att resa med LX eller LH oftare än SK. Så snart du kommer upp i statusnivå med M&M så blir det extrabonus och i allmänhet är det bättre intjäning redan från början. Dessutom är förmånerna bättre på FTL (M&M silver) än på EBS. Nu när jag är både guldmedlem i EB och M&M så krediterar jag alltid SK-flight till EB och LH-group-flight till M&M. Maximerad intjäning... ;)

(Ledsen om det blev många förkortningar där...)
 

Sakoz

Medlem
Lufthansa (LH) Z klass kan tyvärr inte uppgraderas till F (eller O klass som det egentligen blir) om man vill använda Eurobonus poäng, däremot fungerar det att uppgradera Swiss (LX) Z klass till First med Eurobonus poäng..

M&M fungerar annars att uppgradera från Z till First med både Lufthansa eller Swiss.

J klass biljett ska dock inte vara något problem oavsett man väljer M&M eller Eurobonus.
 
Last edited:

Matsson

Medlem
Ger M&M samma kreditering på våra anslutningar LLA-ARN som EB verkar M&M bättre vad gäller totala fömåner.Kan vi kombinera EB points med M&M då vi samlar 2-300k EB årligen via AMEX?
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan säga så här. Om du får samma antal miles/poäng, så är Miles&More är mycket mer användbart program än SAS EuroBonus.
Däremot om du kommer att flyga mest inom Skandinavien, så är SAS EuroBonus bättre.
 

Matsson

Medlem
Flyger sällan inom skandinavien, några gr.per år LLA-ARN. Merparten av våra flyg är Asien, sannolikt bäst att gå med i M&M. Antar att barn under 18 kan ha egna konton.å
 

Bonden

Medlem
Det går utmärkt att samla i två program samtidigt, men är man ute efter first och väljer mellan LH och SK så är M&M det enda rätta att välja.
Men du måste kämpa lite, det är senator nivån som skall nås, companion award på First blir riktigt bra (funkar på a380).

Eb poängen använder du med fördel på LX Z-biljetter (som går att uppgradera till First med EB!)
 

Bonden

Medlem
Däremot om du kommer att flyga mest inom Skandinavien, så är SAS EuroBonus bättre.

Beror det inte lite på vilken klass man åker?
Fastline är ju trevligt att använda men det spelar ju bara roll om man åker ekonomi.
Men vid närmare eftertanke så skulle jag inte heller använda något annat än EB till bonusresor inom Skandinavien.
 
Toppen