Senaste nytt

Lufthansa Miles & More eller SAS Eurobonus?

Alx

Medlem
Jag skulle nog satsa på en tillfällig intjäning till A3 Miles&Bonus för att snabbt och enkelt uppnå *G i tre år och sedan påbörja intjäningen till LH M&M. På så sätt får du lounge access över hela världen, Fast Track lite här och var, samtidigt som du säkerligen uppnår Frequent Flyer nivå på LH och kan dra nytta av dess fördelar avseende intjäning m.m. :)
 
Ska jag byta Eurobonus till Miles & More?

Hej alla ni som anlitar M&M!

Det är lite då och då att ett antal medlemmar på det här forumet skriver att de gått över från EB till M&M på grund av de upplever att M&M är bättre program än EB. En gång i tiden gjorde jag själv en sökning och tyckte att enligt min reseprofil finns det ingen idé att byta från EB till M&M. Tolkade jag regler felaktigt eller?

Min fråga är följande: Är det värt för mig att byta EB till M&M? Se ytterligare info nedan. Tacksam för tips.

EB status: EBG
Antal resor: ca 100 resor om året och 70 av dessa med SK eller Star Alliance
Privat / Tjänst: Reser mest på tjänsten och väljer SAS eller Norwegian enligt resepolicy på jobbet.
Destinationer: På tjänsten flyger jag mest inrikes och inom Norden ink. Tallinn. Privat flyger regelbundet ARN-HEL-ARN och ARN-CPH-ARN. Då och då blir det en resa till Europa, USA eller Asien privat. Föredrar alltid när möjligt Star Alliance (SK,LH).
Kreditkort: SAS EB MasterCard och Diners.
 

MarcusC

Medlem
Nackdelen om man reser mycket med SK är att M&M ger sämre på SK opererade flighter. Vice versa, med EB på LH flighter. Men överlag är jag mer nöjd med M&M än EB. Som GOT baserad med bättre förbindelser med LH än SK är det dock ett enklare val tycker jag.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
För din del anser jag inte att du tjänar på att byta. LH har inga flygningar inom Norden. Jag bytte för jag flyger 95% långflyg och 99% av dessa 95% är på LH eller LX.
 
Tack för alla tips änså länge. Generellt är jag nöjd för SK och EB och använder mina poäng oftast för resor ARN-HEL-ARN och ARN-CPH-ARN, typ en resa varannan månad med poäng.
 

Dr. Miles

Expert
Annan fråga är, hur stor andel av dina flyg är bokade i 100%(eller mer) intjäning bokningsklasser?
Om de största delen är 25% intjäning bokningsklasser, så lönar det sig att stanna hos SAS EuroBonus, för då kan du kvalificera dig till EBG för 40 segments med SAS/Blue1.
 
Toppen