Senaste nytt

Lufthansa Miles & More eller SAS Eurobonus?

Matsson

Medlem
Väcker liv i tråden med en nybörjarfråga:
Ger alla United domestic F 300 procent till M&M.?
Tittar på en F till HNL för 38 K som borde ge 57000 points. vilket kan vara prisvärt. Dessutom bättre än Eurobonus.
 

Jakob K

Medlem
Jag dumpar Eurobonus för M&M per 31 jan faktiskt. Förra året var mellanår med status på båda programmen. Nu kommer jag köra M&M med A3 som backup inom Star Alliance.

Angående fasttrack så får man det så länge man flyger till DACH i ekonomi som SEN med LH Group så vitt jag förstått. Reser du med SAS så får du helt enkelt köpa en plusbiljett.

mvh
 

Senator

Moderator
Väcker liv i tråden med en nybörjarfråga:
Ger alla United domestic F 300 procent till M&M.?
Tittar på en F till HNL för 38 K som borde ge 57000 points. vilket kan vara prisvärt. Dessutom bättre än Eurobonus.

Här är "the devil in the details"...

Två klass United First bokas som i stigande ordning:
P 100%
Z 150%
D 200%
C 200%
J 200%
A 300%
F 300%

Om du köper dealen till HNL borde allt bokas som A och i det fallet får du 300%. Observera att t.ex. Premium Service P.S mellan JFK-SFO/LAX har J som högsta..

Annars kan jag tipsa om att använda Doktorns eminenta tips om att söka på bokningsklass på United.com. T.ex. insåg jag att det skilde bara $40 mellan en P och A från NYC till FLL/PBI/MIA. Det går att hitta rätt prisvärda A-klass inom USA har jag sätt om man redan är där..
 

Matsson

Medlem
Kollade United, tack för detta tips. Vill nå SEN på två resor i F. En väster och en öster, skall inte vara några problem, såvida inte LH oxå försämrar intjäning till T.e.x 2.5 istället för 3,0 vid rabatterad F.
 

Rebel

Medlem
Ngn som vet vart jag hittar hur många poäng man behöver för att uppgradera som MM
Jag hittar inte tabellen när jag goooglar
 
Toppen