Senaste nytt

Lufthansa Miles & More eller SAS Eurobonus?

Magino

Medlem
Ja, allt det där är ok.

Men är det värt att sprida ut miles på andra kort? Eller borde man vara trogen ett kort?

Reser man lite ser jag ingen anledning att sprida ut sig för mycket. Det är ku alltid roligare ifall man lyckas samla ihop poäng/miles så man kan göra något roligt för dem. Så sätt upp ett mål för vad du vill göra för dina poäng och se vad som är bäst för dig.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har slagit ihop liknande trådar.
Hoppas ni har överseende med detta.

Meddelande till BC.se teknikteamet: Finns det något sätt att skapa länk i annat forum?
T ex den här tråden finns i SAS EuroBonus forum, men skapa en genväg även i Lufthansa Miles&More forum.
 

Snosken

Medlem
Helt ok AHO att slå ihop det =)

...tillbaka till min grundfråga, är det nån som har ett svar på ungefär hur mycket skillnad det är i poäng på M&M kontra Eurobonus på denna resa? :)

AC9952 GOT - CPH
AC 883 CPH - YYZ
LH 403 EWR - FRA
LH 816 FRA - GOT

Allt är bokat i K-klass (ev var nån av vägarna i L-klass, vet inte om det spelar nån roll).

(ingen status på nåt av korten)
 

Magino

Medlem
Helt ok AHO att slå ihop det =)

...tillbaka till min grundfråga, är det nån som har ett svar på ungefär hur mycket skillnad det är i poäng på M&M kontra Eurobonus på denna resa? :)

AC9952 GOT - CPH
AC 883 CPH - YYZ
LH 403 EWR - FRA
LH 816 FRA - GOT

Allt är bokat i K-klass (ev var nån av vägarna i L-klass, vet inte om det spelar nån roll).

(ingen status på nåt av korten)

SAS ger följande
AC K 100%
AC L 25%
LH K,L 25%

M&M ger
AC K,L 100%
LH K,L 100% internationellt utanför Europa men sämre inom Europa.
 

jumbooze

Medlem
Helt ok AHO att slå ihop det =)

...tillbaka till min grundfråga, är det nån som har ett svar på ungefär hur mycket skillnad det är i poäng på M&M kontra Eurobonus på denna resa? :)

AC9952 GOT - CPH
AC 883 CPH - YYZ
LH 403 EWR - FRA
LH 816 FRA - GOT

Allt är bokat i K-klass (ev var nån av vägarna i L-klass, vet inte om det spelar nån roll).

(ingen status på nåt av korten)
Med AC spelar det tyvärr roll om det är L eller K,
http://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Air_Canada/

Lufthansa har L & K i samma "low eco",
http://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Lufthansa/

Avstånden får du fram genom gcmap.

På så sätt kan du få en fingervisning om hur många eurobonus poäng du får.

LH har jag ingen koll på.
 

agehall

Medlem
Observera att det omöjligt är en AC-opererad flight GOT-CPH, så vad han tjänar där vet vi inte.

Om din vän reser så pass lite att han inte kommer upp i EBG, så vet jag inte om det är någon vits att samla poäng till M&M. Det är ett bra program för de som reser mycket och helst i C/F. Men för sällanresenärer så är det inte jättebra. Då är det nog bättre att skicka poängen till EB och komplettera med kreditkort för att iallafall få en rejäl hög med poäng i slutändan.
 

Chrille

Medlem
Bumpade just i en riktig luftgrop som åtminstone inte jag kände till sedan tidigare.

Har travelpass på min pendlarsträcka som ger mig 1250 EB-miles per sträcka. Tänkte att eftersom C-klass domestic ger 1500 MM-miles så kan jag lägga över lite miles på ett LH konto och kanske nå FT-status och på sikt SEN.

Men om jag ändrar frequent flyer programme till LH*B så ändras bokningsklassen från C till M. Är inte det lite surt?
 

flying

Medlem
Bumpade just i en riktig luftgrop som åtminstone inte jag kände till sedan tidigare.

Har travelpass på min pendlarsträcka som ger mig 1250 EB-miles per sträcka. Tänkte att eftersom C-klass domestic ger 1500 MM-miles så kan jag lägga över lite miles på ett LH konto och kanske nå FT-status och på sikt SEN.

Men om jag ändrar frequent flyer programme till LH*B så ändras bokningsklassen från C till M. Är inte det lite surt?

Va??? Du köper väl en biljett i C!?
 
Toppen