Lufthansa lanserar ny Foursquare app - Blue Legends

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Jacob, 3 Juli 2012.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    Lufthansa vill hänga med i den växande trenden med sociala medier och lanserar nu en app kallad Blue Legends. Genom appen, som drivs via Foursquare, kan man virtuellt "checka in" på flygplatser, lounger och Lufthansa flygningar runt om i världen direkt i sitt sociala nätverk. Den aktuella positionen bestäms antingen via radioplats eller GPS.

    Blue Legends har dessutom ytterligare funktionalitet för frekventa resenärer. En användare som flyger mycket på en specifik flyglinje kan bli "Expert Pilot" och morgonpigga människor som checkar in innan sex på morgonen kan få ett "Early Bird"-emblem.

    Alla som reser mer än 338.000 kilometer med Lufthansa får "To The Moon"-emblemet och de som har flera emblem och checkar in på många olika destinationer kan bli "Legend of the skies".

    Appen finns tillgänglig via följande adress:
    Blue Legends
     
  2. jurgenb

    jurgenb Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Meanwhile over at 59.6519° N, 17.9186° E .. "Det här med appar är bara en fluga"..
     
  3. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag som redan använder 4sq när jag är ute och reser tycker detta är en rolig idé. Dock förstår jag inte varför de måste lägga pengarna på sånt här istället för att förbättra produkten...
     
  4. Jacob

    Jacob Medlem

    Det är frågan hur mycket tid, pengar och resurser en sådan här sak verkligen kostar och hur stor skillnad motsvarande insats hade gjort på övriga verksamheten.

    Någon som antar utmaningen att bli "Legend of the skies"? :)
     
  5. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jo, det är klart. Förmodligen en droppe i havet, speciellt när de bara integrerar med 4sq API. Trots de gör de väldigt många liknande webbappar nu, men denna är nog bäst hittills.

    Antar gärna utmaningen. Med nuvarande resemönster ser det mörkt ut dock. Någon som behöver en webbkonsult på andra sidan världen hit och dit? ;)
     
  6. Jacob

    Jacob Medlem

    Lufthansa vill hänga med i den växande trenden med sociala medier och lanserar nu en app kallad Blue Legends. Genom appen, som drivs via Foursquare, kan man virtuellt "checka in" på flygplatser, lounger och Lufthansa flygningar runt om i världen direkt i sitt sociala nätverk. Blue Legends har dessutom ytterligare funktionalitet för frekventa resenärer. En…
     

    View the full post

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×