Senaste nytt

Lufthansa kundtjänst?

Jag hade ett ersättningsärende med lufthansa nyligen. Jag skickade ett mail och de svarade dagen efter att de skulle sätta över pengarna och stängde ärendet samt skickade ut kundenkäten som jag fyllde i för att jag var så nöjd över hur smidigt allt hade gått. MEN...

Nu sitter jag här dryga 2 månader senare och uppe i 20-talet mail och 10-talet samtal. Har fortfarande inte fått pengarna och blir gång på gång lovad att de för över pengarna nu på direkten. Önskar vekrligen att jag hade väntat med att fylla i blanketten tills dess jag hade pengarna på kontot.

Jag får kanske radera smileyn in mitt tidigare inlägg och föra in den först när jag har pengarna på kontot!
Och inget svara på någon kundenkät förrän ärendet är stängt från min sida.
 

Axel55

Medlem
Jag får kanske radera smileyn in mitt tidigare inlägg och föra in den först när jag har pengarna på kontot!
Och inget svara på någon kundenkät förrän ärendet är stängt från min sida.

Med tanke på att jag redan har gett dem maxbetyg i kundbemötande och service, kanske du alldeles oavsett vill kompensera för mitt toppbetyg genom att ge dem sämsta tänkbara haha?
 

ilon

Medlem
Var idag kontakt med Lufthansas kundtjänst för att ändra en bokning pga inställt flyg, och när vi hittat ett alternativ att boka om mig till, samt ändrat sittplatser osv så säger medarbetaren att hen ska skicka det vidare det för biljettering och att detta kunde ta 24-48h.

Jag har inte varit med om detta tidigare, utan alltid fått ändringarna gjorda och biljetterade när jag fortfarande satt med kundtjänst i luren för att kunna kontrollera att ändringen blev rätt.
Är detta något nytt, eller är all personal på kundtjänst inte behöriga att biljettera?
 

raphaelmak

Medlem
Var idag kontakt med Lufthansas kundtjänst för att ändra en bokning pga inställt flyg, och när vi hittat ett alternativ att boka om mig till, samt ändrat sittplatser osv så säger medarbetaren att hen ska skicka det vidare det för biljettering och att detta kunde ta 24-48h.

Jag har inte varit med om detta tidigare, utan alltid fått ändringarna gjorda och biljetterade när jag fortfarande satt med kundtjänst i luren för att kunna kontrollera att ändringen blev rätt.
Är detta något nytt, eller är all personal på kundtjänst inte behöriga att biljettera?
Samma håll på min sida, jag väntade en hel vecka i oktober men det möjliggjorde också att jag kunde ändra biljetten än en gång utan att betala prisskillnaden. Personalen berättade att det är helt normalt med en sådan lång biljetteringskö.
 

ilon

Medlem
Samma håll på min sida, jag väntade en hel vecka i oktober men det möjliggjorde också att jag kunde ändra biljetten än en gång utan att betala prisskillnaden. Personalen berättade att det är helt normalt med en sådan lång biljetteringskö.
Jag har inte upplevt det någon gång tidigare när jag bokat om, så antingen är det inte så vanligt, eller mer troligt, så bokar jag inte om så ofta :D

En annan intressant sak, reagerade på att jag blev seatad så långt bak som på 6A på en av flighterna.. Kollade i expertflyer, och ser då att rad 1-6(!) är blockerade, samt att business kabinen sträcker sig till rad 14(!!).
Vad ÄR det för flight jag bokat in mig på egentligen?! Detta börjar ju likna SAS plus-kabin på charter-destinationer :p
Screenshot from 2021-11-24 21-40-20.png
 

palmen

Moderator
Jag har inte upplevt det någon gång tidigare när jag bokat om, så antingen är det inte så vanligt, eller mer troligt, så bokar jag inte om så ofta :D

En annan intressant sak, reagerade på att jag blev seatad så långt bak som på 6A på en av flighterna.. Kollade i expertflyer, och ser då att rad 1-6(!) är blockerade, samt att business kabinen sträcker sig till rad 14(!!).
Vad ÄR det för flight jag bokat in mig på egentligen?! Detta börjar ju likna SAS plus-kabin på charter-destinationer :p
Visa bifogad bild 123798
Sätena längst fram blockeras ibland för Senator och HON på Lufthansa.
 
Toppen