Senaste nytt

Lufthansa kundtjänst?

Försöker komma i kontakt med Lufthansa för att få pengarna på compensation voucher.
Ringer man 0770 111 010 säger de att alla linjer är upptagna och att man får ringa igen, ingen kö. Och så har det varit några dagar nu, strejken antar jag.

Finns det något annat nummer?
 

ulagun

Medlem
Strejk eller ej undrar jag om de överhuvud har något dom ens liknar kundtjänst numera.
Som jag beskrivit tidigare försökte jag nå dem för ca ett år sedan med fem olika nummer i Sverige Danmark Tyskland samt UK. Ärendet rörde ombokning deras Panama flyg som ställts in.
Lyckades jag någon gång komma fram och framföra mitt ärende så blev jag omkopplad till något nummer där ingen svarade eller då lade de bara på.
Börjafe till slut bli panik.
Slutade ju med en resa till Berlin och besök på deras kundcenter på flygplatsen, där fö allt ordnade sig.
Likaså i somras försökte jag flertal gånget få missing miles. Helt ignorerad. Fick ge upp till slut.
Kan tilläggas att jag då var Senator.
Den tiden är förbi när de hade egna representanter på ARN och CPH samt Flyghansa i Malmö som skötte M&M.
Efter detta undviker jag Lufthansa i möjligaste mån.
Så lycka till...
 

JacobGBG

Medlem
Folk klagar på TK och dylikt när något händer men jag är långt mer oroad över att Star Alliances moderskepp ej har en fungerande kundservice för klagomål/reklamationer. Sitter här och tittar på min senaste resa från NYC där jag blev försenad sammanlagt ca 9h med bytt avgånsflyg, missad connection och ersatt med en tur hem via Berlin på AB (!)

Deras respons att sonika stänga ärendet utan kommentar och skicka mig en "how are we doing" kundenkät. Ridå.
 

olo

Medlem
Försöker komma i kontakt med Lufthansa för att få pengarna på compensation voucher.
Ringer man 0770 111 010 säger de att alla linjer är upptagna och att man får ringa igen, ingen kö. Och så har det varit några dagar nu, strejken antar jag.

Finns det något annat nummer?
Du kan ringa USA-numret via Skype gratis.
+1 800 - 645 38 80
+1 866 -846 42 83
Mina empiriska studier efter de senaste dagarnas ringande, med flera av strejken påverkade flighter och problem med biljettering, i tillägg till några helgsamtal tidigare i år, säger mig att kön på USA-numret verkar vara kortast på europeisk morgon.
 
Kom till sist fram på 0770 numret. Satt endast ca 10 minuter i kö! :)
Måste skicka originalvouchern till deras kontor i Solna eller åka till Arlanda.
 

Axel55

Medlem
Jag hade ett ersättningsärende med lufthansa nyligen. Jag skickade ett mail och de svarade dagen efter att de skulle sätta över pengarna och stängde ärendet samt skickade ut kundenkäten som jag fyllde i för att jag var så nöjd över hur smidigt allt hade gått. MEN...

Nu sitter jag här dryga 2 månader senare och uppe i 20-talet mail och 10-talet samtal. Har fortfarande inte fått pengarna och blir gång på gång lovad att de för över pengarna nu på direkten. Önskar vekrligen att jag hade väntat med att fylla i blanketten tills dess jag hade pengarna på kontot.
 
Toppen