Senaste nytt

Lufthansa introducerar svensk filosof i sin kommunikation

Roger J

Medlem
Såg på Twitter (se skärmdump) att Lufthansa i USA valt att citera - fanfar - Jan Myrdal. Han är förvisso berest och kanske brukade han och Gun använda Lufthansa? :eek:

LUFTHANSA_USA_TWITTER.jpg

OBS! Ingen diskussion om Himmelska Fridens Torg, Pol Pot, fatwan mot Rushdie etc i denna tråd, det tas enklast direkt med Lufthansa i USA.
 

fcx

Medlem
Sådant här brukar vara tillräckligt för att få en kvällstidning att vispa upp en storm i ett vattenglas...
Inkassera tipspengar?
 

Ubbe

Medlem
Förstår inte varför?

Jan Myrdal var ju en av dem som lyfte fram hur bra Pol Pot och hans politiska gärning var. Han och övriga deltagare är ju en skam för Sverige.
 

Palazzi

Medlem
Har inte mycket över för Jan Myrdal. Dock vill jag inte förringa något runt hans författarskap - för han har varit en duktig skribent/författare/diktare etc. Detta tweet är från den amerikanska LH organisationen, så man kanske inte kan förvänta sig att de ska veta mer om Jan Myrdal (?)

Rent allmänt tycker jag dock att det rimmar något illa med en person (Jan Myrdal) som ena stunden säger sig stå för öppenhet, yttrandefrihet, och värnande om andra...... i den andra stunden strikt motståndare till samkönade äktenskap.

Jag väljer däremot att inte lägga någon vikt vid hans politiska färg. Det finns, subjektivt, vettiga och tokiga förslag från alla politiska falanger.
 
Last edited:
Toppen