Senaste nytt

Lufthansa introducerar premium economy

Pho

Medlem
600, inte 6000.

Jag spann bara vidare på tidigare diskussion om Lufthansas priser för Y biljetter, där jag vid ett tillfälle fick prisuppgift om 70 000 SEK för ekonomi till USA. Tror det var Agehall som hade fått 72 000 SEK till Syd Afrika....
Så med tillägg på 600 euro hamnar vi ju uppåt 78 000 SEK ;)
 

Jacob

Medlem
Fler bilder kommer inom fem minuter.
Nu finns lite fler bilder och lite fler (och i något fall korrigerade) detaljer. Svårt att skriva och ladda upp bilder mitt i ett pressevent med mycket ljud och människor och seg uppkoppling.

I stort behaglig stol tycker jag som precis provsuttit i den.

Dags att springa vidare till nästa presskonferens med Qatar Airways.
 
Kul! Det tråkiga med PE konceptet är att det egentligen är mer eller mindre samma upplevelse och utförande som fanns tillgänglig i vanlig economy på 70- och 80-talet. Bolagen har försökt konkurrera ihjäl med varandra med prissänkningar vilket har gett sämre komfort och den economy klass vi har idag. Jag gillar dock att de försöker erbjuda känslan av hur det var att flyga längst bak i kärran förr igen, men inte till vilket pris som helst. Tycker PE oftast är för dyr för den faktiska upplevelsen.
 

henrik l

Medlem
Ska även bli intressant att se vad som händer med intjäningen till M&M på Economyextrabiljetter. Men BA är det ju en skaplig intjäning av TP jämfört med economy.
 

Senator

Moderator
Gissar på 100-150%. Y och B ger ju 150% och de publika fare basis är väldigt högt prissatta. Det kommer antagligen två eller tre buckets i Y+ och varför inte ge 125% för dessa? Lufthansa själva har ju tidigare sagt att de numera tror att Y+ kommer vara en mycket lönsam del, vilket borde kunna ge mer än 100% tycker man.

Frågan är om de även ger HON miles, men det skulle väl vara att be om för mycket. Dessutom blir det snedfördelning om dessa biljetter ger HON miles medan de ännu lönsammare Y och B biljetterna inte ger det.

Mitt slutbud är dock 150% för Y+. Betalar jag 15-20 KSEK för en biljett, som är rimligt att Lufthansa kommer kräva, så vill jag ha 150%.

Jag skulle gärna vilja ha 150-200% på 25 000kr affärsklassresa med Swiss till NYC, men det får jag inte i "P". Jag gissar i sann Lufthansa anda så bestraffas man om man köper denna produkt. Borde väl vara typ -25% eller nåt :)
 
Toppen