Lufthansa introducerar premium economy

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av kerran1980, 3 December 2012.

1. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mhm, vi har haft det uppe nyligen och det var även uppe i våras.

1 person likes this.
  3. Jacob

Jacob Medlem

Och nu är det bekräftat att detta verkligen kommer införas.

Premium economy kommer lanseras under 2014 och finnas tillgänglig på långflygningar. Exakt konfiguration och produkt kommer presenteras på ITB-mässan i mars 2014 men uppskattningsvis 10% av stolarna på en Boeing 747 kommer dedikeras till den nya klassen.

5 personer gillar detta.
  4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det blir som KLM är det ju värdelöst anser jag. Jag hoppas det blir bättre. Tänk om de skulle göra något liknande Turkish Comfort Class, som ju är en suverän hård produkt, då skulle till o med jag kunna börja flyga Lufthansa. ;) Som du säger, spännande att se. :)

3 personer gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    KLM har INTE premium economy. Jag hoppas verkligen Lufthansa gör något bättre än KLM's comfort economy som suger stenhårt.

Ska de konkurera med AF och British Airways så måste de helt enkelt ha en egen kabin för premium economy.

6. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om British Airways, har använt den många gånger. Som diskuterats är det ett verkligt lyft från economy, det är det man ska jämföra med. Sedan får vi även hoppas att Lufthansa följer British Airways's prissättningsstrategi. "Normalpris" GOT-HKG brukar ligga runt 12 kkr och t om under 9 kkr ibland vid rea.

7. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härligt, då kan vi kanske se fram emot erbjudande på 78000 SEK för en premium economy till USA ;-)

Jag tror att det är ett smart drag om de gör något i stil med AF och British Airways. Bara det inte blir allt för dyra biljetter.

8. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite citat från press releasen

World premiere: Lufthansa presents Premium Economy Class - News & Releases - Lufthansa Group

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!