Senaste nytt

Lufthansa har börjat att sälja enkelbiljett till ett vettigt pris på vissa linjer

Jag ska till Stuttgart nästa vecka och där erbjöd Lufthansa en ekonomibiljett för endast 9100kr enkel resa. Funderade en stund men kom fram till att en t/r i Qatar Airways Business Class till Asien troligen gav större mervärde. Flyger SAS istället. Första flighten med CRJ900!
 

MarcusC

Medlem
Positiv utveckling men trist att det endast införts på vissa sträckor. Bra grävt Dr Miles dock...hur mycket tid har du lagt på att söka alla rutter;)
 

AABack2ARN

Medlem
@Dr Miles: Jag tror delvis att de priser du hittat beror på tillgängligheten just då.

Den billigaste biljettypen ut från FRA är i de flesta fall K (fare KNC29OW) och finns sedan som L, T, S, W och upp till V

KNC29OW från FRA-ARN har en basefare på SEK450 och på FRA-LHR är basefare SEK328. Så höga skatter har inte ens man till London.

På FRA-WAW finns inte KLTSWV som onway fares men väl H, U och M där H har en base fare på 2829SEK.

FRA-GOT ingår som noterats ovan inte i detta (test?).

Man borde kunna söka på ITA med utgångspunkt FRA till multiple destinations med den fare class och se på vilka destinationer man får träff. Eller?

Tillägg: Japp det kunde man :)

I det billigaste skiket (K-klass) har jag hittat ARN, DUB, LHR, IST och PMI från Frankfurt.

AMS lite dyrare som nämnts ovan (bokas i V-klass) och WAW samt ATH ytterligare lite dyrare men rimligt (bokas i H)
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Fra-Got-Fra måste vara europas dyraste rutter boka last minute....tröttsamt...billigare åka via ZRH..Hoppas LH börjat få förstånd nu dock..
 

Dr. Miles

Expert
@Dr Miles: Jag tror delvis att de priser du hittat beror på tillgängligheten just då.

Den billigaste biljettypen ut från FRA är i de flesta fall K (fare KNC29OW) och finns sedan som L, T, S, W och upp till V

KNC29OW från FRA-ARN har en basefare på SEK450 och på FRA-LHR är basefare SEK328. Så höga skatter har inte ens man till London.

På FRA-WAW finns inte KLTSWV som onway fares men väl H, U och M där H har en base fare på 2829SEK.

FRA-GOT ingår som noterats ovan inte i detta (test?).

Man borde kunna söka på ITA med utgångspunkt FRA till multiple destinations med den fare class och se på vilka destinationer man får träff. Eller?

Tillägg: Japp det kunde man :)

I det billigaste skiket (K-klass) har jag hittat ARN, DUB, LHR, IST och PMI från Frankfurt.

AMS lite dyrare som nämnts ovan (bokas i V-klass) och WAW samt ATH ytterligare lite dyrare men rimligt (bokas i H)
Ja, billigaste pris till London är ca 77 EUR inkl. skatter.

Det finns också priser från München:
  • München-Izmir v.v.: Ja, från ca 90 EUR
  • München-London LHR v.v.: Ja, från ca 78 EUR
  • München-Göteborg GOT v.v.: Nej
  • München-Stockholm ARN v.v.: Nej

Sedan finns det enkelbiljett med anslutningsflyg (ofta med Germanwings eller Eurowings minst en av flygningarna) till flera destinationer.
T ex det går att köpa:
  • München-(LH)-Düsserdorf-(EW)-Göteborg enkel för ca 164 EUR inkl. skatter
  • Frankfurt-(LH)-Düsserdorf-(EW)-Göteborg enkel för ca 183 EUR inkl. skatter
.
 

Dr. Miles

Expert
Verkar tyvärr inte gälla för Köpenhamn där man alltid hamnar i den svindyra Economy Flex-kategorin.

En positiv utveckling dock, bra uppmärksammat.
Det ser ut som om de har laddat upp vettigare priser även från Köpenhamn. Men bara från Köpenhamn...
Screenshot20150831_03.png


Dyrare priser från andra hållet.
Screenshot20150831_04.png


Positiv utveckling men trist att det endast införts på vissa sträckor. Bra grävt Dr Miles dock...hur mycket tid har du lagt på att söka alla rutter;)
Även om det inte är helt billigt, har det i alla fall blivit mycket billigare även från Göteborg jämfört med förut (se första inlägget i tråden).
Screenshot20150831_01.png


Dyrare priser från andra hållet även här.
Screenshot20150831_02.png
 
Toppen