Senaste nytt

Lufthansa har öppnat en ny lounge på Milano Malpensa (MXP)

Dr. Miles

Expert
Lufthansa öppnade en ny lounge på Milano Malpensa (MXP) förrgår.

Lufthansa skrev:
30-JAN-2018
New Lufthansa Lounge in Milan Malpensa

Aperitivo, fresh pasta, espresso from the barista - theses typical Milanese culinary delights can now be enjoyed by passengers in the new Lufthansa lounge at Milan Malpensa Airport. Starting tomorrow, guests can spend their time in a relaxed Italian atmosphere, as they wait for their flights.

The most recent Lufthansa lounge in Terminal 1A represents a new and exclusive concept, which will set the way for Lufthansa Group lounges in the future. New or renovated lounges will be more individually designed to include a "local touch". In Milan, the 550 square meter area includes 117 seats, which have been structured in such a way that comfort, privacy and a feel-good ambience allow for an ideal place to work and relax.
498596.jpg

498597.jpg

(Foto: Lufthansa Press release)

Lufthansa Group | Newsroom : New Lufthansa Lounge in Milan Malpensa


Ska någon vara på Milano Malpensa och reser med Star Alliance snart?
 

Dr. Miles

Expert
Så, om man har Star Alliance Gold och flyger ut från Milano Malpensa (inte från Milano Linate) med SAS, man kan använda den här loungen, eller hur?

För SAS Plus resenär utan Star Alliance Gold vet jag inte om de får tillgång till denna lounge dock.
 

NotRyan

Medlem
Så, om man har Star Alliance Gold och flyger ut från Milano Malpensa (inte från Milano Linate) med SAS, man kan använda den här loungen, eller hur?

För SAS Plus resenär utan Star Alliance Gold vet jag inte om de får tillgång till denna lounge dock.
Ja, och även SAS Plus får tillgång då det väl är en Businesslounge (och inte Senator).
 

Berrsus

Medlem
Vilket lyft denna lounge är mot föregående!
Både varm och kall mat samt lite kallskuret. En lounge som serverar Vitello Tonnato och Zucchine alla Parmiggiana får högt betyg.
 

Madiba

Ny medlem
Så uppfattar jag det också.

SAS Plus har tillgång till samtliga (business)lounger som drivs av andra bolag inom Star Alliance inom Europa.

SAS svarte i dag: «Om man innehar en SAS biljett så har man tillgång till SAS lounger.
Vi kan ej garantera tillträde till en lounge som tillhör ett annat bolag.
Mvh, Joel»

Mener du/dere at man med SAS Plus fortsatt har rett til å komme inn på LH lounge i Malpensa/Milano?
 

squeezen

Medlem
SAS svarte i dag: «Om man innehar en SAS biljett så har man tillgång till SAS lounger.
Vi kan ej garantera tillträde till en lounge som tillhör ett annat bolag.
Mvh, Joel»

Mener du/dere at man med SAS Plus fortsatt har rett til å komme inn på LH lounge i Malpensa/Milano?
Senast i April kom jag in med hela familjen (2 vuxna och 2 barn). Vi åkte plus.
Jag har guldkort som lpg inne bokningen men det ska ju inte räcka för alla fyra i partner lounge utan jag säger att vi fick access pga Plus klass vilket likställs med business på så vis.
 

coclol

Medlem
Nu är det nya bud på MXP (temporärt tom september/oktober om jag inte såg fel). Det krävs HON Circle, Senator, *A Guld eller LH Business class för att komma in. Ny kontroll utanför.

Så jag gissar att man inte kommer in på SAS Plus (men väl SAS Guld).
 

ekf

Medlem
Mener du/dere at man med SAS Plus fortsatt har rett til å komme inn på Lufthansa lounge i Malpensa/Milano?
SAS Plus inom Europa bokas i kabinklass C (=Business), så du ska komma i in andra *A-bolags egna Business-lounger i Europa. Notera att det inte gäller tredjepartslounger som ett bolag köpt access till för sina egna resenärer.
SAS Plus interkontinentalt bokas inte i C utan i Y (ojmr) Y är economy och ger inte loungeaccess. (SAS Go bokas i M)

Edit: Se dock vad @coclol skrivit ovan
 
Toppen