Lufthansa höjer priserna

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av ucce, 18 September 2012.

  1. ucce

    ucce Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  2. MarcusC

    MarcusC Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Just LHs prisssättning är "beyond" vad jag förstår.. Tycker LHs prissättning är så gammalmodig, utan oneway, lång förbokning etc, När bolag i samma koncern som Lufthansa (Os,Lx och Sn) har en mycket mer flexibel och konkurrensmässig prissättning. Att flyga Lufthansa sista minuten numera är löjligt dyrt. Man får välja annat tyvärr. Att de höjer priserna på longhaul gör väl bara ännu fler väljer konkurrenterna ( öven inom star alliance?)

    Emirates och Qatar blir säkert inte heller missnöjda
     
  3. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa har dock bra kampanjpriser ibland till framförallt USA.
     
  4. Snosken

    Snosken Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa har ju dock nu börjat snegla lite på oneway priser, dels på linjer där dom inte är själva, tex STO-BER, men även på andra linjer. Tex har ju GOT-DUS blivit nån form av testlinje, vi kan ju hoppas att dom tar sig i kragen och följer i SAS fotspår.
     
    1 person likes this.
  5. MarcusC

    MarcusC Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om LHs kampanjpriser kan vara bra både inom europa och long haul.

    Men låter ju lovande att även Lufthansa luckrar upp sina biljettregler för " normalbiljetter"
     
  6. Snosken

    Snosken Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige

    ...och idag upptäckte jag att Lufthansa verkar sluta med one-way priser på just GOT-DUS...
     
  7. De låga oneway-priserna inom Europa är väl också en övergångslösning, dessa linjer ska väl köras av deras kommande lågprisbolag.

    Å ena sidan kan jag inte förneka att det är bolaget med bäst service mellan Sverige och Tyskland, å andra sidan har de som sagt en lite gammalmodig inställning, som att man ska vara glad att man får flyga med just dem. De har höga krav i M&M och tar relativt höga priser för sina ordinarie biljetter, men ändå får man (iaf jag som inte åkt C med dem) känslan av att de inte riktigt har en produkt som lever upp till hur högt de lägger ribban för sina kunder. British Airways har väl inte heller speciellt låga krav i BAEC men där känns det som att de kan backa upp sina krav med en riktigt bra produkt...OCH generellt lägre priser.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×