Senaste nytt

Lufthansa Group senarelägger köp av Brussels Airlines till sep 2016

mha321

Medlem
Om du räknar politiker till folk så har du säkert rätt. Att det är vi skattebetalare som står för kalaset är kanske en annan sak ;)

Men tror du verkligen Lufthansa kommer ta bort långdistanslinjerna till Afrika från Bryssel?
De där de är nästan ensamma har nog god chans att bli kvar. De som går till andra ställen (utanför a Afrika eller de destinationer där det redan finns tex lufthansa också) kan nog ryka.
 

Agö

Medlem
De där de är nästan ensamma har nog god chans att bli kvar. De som går till andra ställen (utanför a Afrika eller de destinationer där det redan finns tex lufthansa också) kan nog ryka.
Vi får väl se om Mumbai ens kommer igång (ska ju starta i mars nästa år).
 

mha321

Medlem
Detta borde alltså betyda att SN lämnar Star Alliance, eftersom Eurowings inte är med där? Det vore onekligen tråkigt...
 

JacobGBG

Medlem
Trist såfall, SN var väldigt bra att ha som alternativ till NYC och har man affärer i Afrika kan jag tänka mig att det svider ordentligt.
 

NotRyan

Medlem
Trist såfall, SN var väldigt bra att ha som alternativ till NYC och har man affärer i Afrika kan jag tänka mig att det svider ordentligt.
Vad jag förstår så fortsätter longhaul som tidigare och bara shorthaul inkorporeras i Eurowings, enligt vad Jacob skrev i Frequent Flyer Lounge....
 

mha321

Medlem
Vad jag förstår så fortsätter longhaul som tidigare och bara shorthaul inkorporeras i Eurowings, enligt vad Jacob skrev i Frequent Flyer Lounge....
I press releases på deras egen sida, länkad från den här tråden, står ju jättetydligt att longhaul också går in i eurowings.

Sedan är det möjligt att de ändrar hur eurowings funkar, men det står vad jag kan se inget alls om det i press releasen.
 
Toppen