Senaste nytt

Lufthansa Group och service degradation...

InTheWind

Medlem
Äh, det började med att Lufthansa fick en femte stjärna hos Skytrax.
Sant nog. Men som det antyds i kommentarerna, är problemet i verkligheten mycket mer grundläggande och vidsträckt, då det i mångt och mycket faktiskt är ett strukturellt samhällsproblem. Jag har arbetat mycket och också bott i landet i många år, men numera är det alltmer som "pajar och skiter sig". Den svenska systemfelet "No-One-Cares" har smittat också Tyskland, låt vara ännu inte i samma grad.
 

011430121

Medlem
På sträckan ARN-VIE med Austrian drogs gardinen för, men direkt efter serveringen så började Eco passagerarna gå till den främre toaletten och en kö bildades på 2-3 personer. Jag satt på 1C och då har man en ”bak” i ansiktet under större delen av resan.
KRK-MUC med LH ingen gardin drogs för, fåtal passagerare gick på främre toan, blev aldrig någon kö.
MUC-ARN ingen gardin drogs för, ingen passagerare från Eco gick på främre toan.

Maten på OS var frukost trots avgång 09.45 som serverades 10,20.
”Plupparna” ovan äggrätten är brödbitar
E81B24CB-ECEA-49A4-8AB8-AADFC6B43682.jpeg


På LH flygningarna serverades det små portioner, KRK-MUC någon typ av aladåb, MUC-ARN inkokt lax, i vanlig ordning på LH var desserterna goda.

Intryck av en resa med Lufthansa Group tur och retur ARN-KRK i C är att jag blev besviken, men när man tänker efter vad kan man begära för 3.600kr
Jag fick ett tomt säte bredvid mig, Fast track genom säkerhetskontroller, tillgång till lounger med mat och dryck, Eurobonus poäng som jag kan utnyttja till att åka First Class.
Man måste inse att det är skillnad mot för mot för 10 år sedan när motsvarande biljetter kostade 7.000-10.000kr.
Jag skall inte bli någon Ove!
 

bnr

Medlem
Ombord LH801 nu. Fem rader business. Hyfsad flygning trots liten försening ut pga sent inkommande.
Märklig mat serverats, men det är väl så det är nu för tiden. Räkan var god, desserten också, det till höger lyckades jag inte identifiera.
Gardinen halvt fördragen, dock lugnt i kabinen, ingen Eco-pax har gått på toa framme.

8595F5BE-D766-44C2-A011-979490921062.jpeg
 

palmen

Moderator
Ombord LH801 nu. Fem rader business. Hyfsad flygning trots liten försening ut pga sent inkommande.
Märklig mat serverats, men det är väl så det är nu för tiden. Räkan var god, desserten också, det till höger lyckades jag inte identifiera.
Gardinen halvt fördragen, dock lugnt i kabinen, ingen Eco-pax har gått på toa framme.

Visa bifogad bild 79383
Måste nog gått om varandra på ARN imorse
 

011430121

Medlem
Jag hade äran att flyga med @bnr och @fcx på ovanstående flygning och det var nog den mest oservicevändliga
(finns det ordet) flygning jag har varit med om.
En herre på 3D fick flytta in till 3A för att de skulle kunna lägga väskor från M kabinen.
C8F6EAF6-9045-4CF5-9B75-348573D0F4DE.jpeg


Även på platserna 2B och 2C förvarades väskor från M kabinen
551E4111-1D75-435F-895E-E7D829C21912.jpeg


Pursern hällde ut ett glas vatten över passageraren på 2A hon kastade en handduk till honom, han fick torka upp vattnet på stolen och bordet utan hjälp från pursern, byxor och kavajen var nedblöta.
Hon gick till sin stol och fortsatte att läsa veckotidningen och tala med kollegan
Passageraren på 2A var för snäll, såg mest chockad ut.
Båda de på 2A och 3A skulle inte ha så lätt att komma ut vid ev. utrymning.
Detta var en resa som ställde frågan, skall jag resa mer med Lufthansa?
 
Toppen