Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

palmen

Moderator
Fyra timmar!? Har du alltså inte maxxat både ombord och i loungen!? ;)

Well, flyga innan 8 på morgonen från SFO innebär att enbart United Club loungen är öppen och den loungen behöver man inte skriva hem om. Skulle haft 3h på YVR som blev 4h pga försenat plan. För att vara nattflight hem till Europa igen så gjorde jag valet att sova ombord, man måste väl maximera användandet av sätet ombord på LH F när man har en egen säng så det fick bli ca 4h sömn där innan landning. I FRA blev det som sagt FCL i ca 2h. Går ju alltid att maximera mer om man så vill och stanna 12 timmar i FRA som en layover om man nu vill det på hemresan, jag var dock inte direkt sugen på detta :)
 

agehall

Medlem
Ryktet säger väl att du somnade ombord när du skulle maximera din upplevelse ;)
Gott nytt år förresten :p

Det går så mycket rykten så... ;) Fast å andra sidan var jag ju inte ute på en F-run, utan på riktig semester, där man faktiskt lämnar flygplatsen flera dagar och inte ens flyger alla ben i F.

Och gott nytt år på dig också!
 

palmen

Moderator
Det går så mycket rykten så... ;) Fast å andra sidan var jag ju inte ute på en F-run, utan på riktig semester, där man faktiskt lämnar flygplatsen flera dagar och inte ens flyger alla ben i F.

Och gott nytt år på dig också!
Flera dagar? Det var väl snarare dag :p
 
Lufhansa levererar mervärde.
Bokade igår en resa med LH mellan ARN och GRU. Med i bekräftelsen fanns en länk där Lufthansa bjuder på 1 månad av Readly, en app som ger tillgång till över 9000 tidsskrifter.

Visst, inte mycket värde i rent pengavärde, men gesten i sig kändes väldigt värdefull. De 12 timmarna mellan FRA och GRU blev just betydligt roligare.
 

Fedup

Medlem
Flög hem från JFK igår - ensam på flyget till MUC (som jag för övrigt inte flugit till på ett bra tag - iaf inte longhaul). Mycket uppmärksam service i F som vanligt, men det hade helt klart "det där lilla extra". FCL i MUC har verkligen stepped up their game och ligger på samma nivå som loungerna i FRA numera. Det verkar som att LH satsat mycket på personalen i MUC nu och det är smiles all over. Maten i loungen är också mycket förbättrad. Nu kan det ju också vara så att jag tröttnat lite på FRA, men helt klart imponerad av MUC så det blir nog att variera ens flygningar mellan FRA/MUC i den utsträckning det går.

PS: Sängen i sleep room på MUC FCL är fantastiskt bekväm - i jmf. med FCT/FCL i FRA.
 
Toppen