Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

twiggs

Medlem
18 platser på vardera alltså. 36 tomma totalt på LIN-TXL-ARN. Sedan ytterligare någon plats ledig på TXL-ARN, men knökfullt på LIN-TXL.

Jaha, såg först nu att du skrivit ens något angående platserna. Vi måste skrivit våra meddelanden relativt samtidigt…

18 tomma platser är som jag tidigare skrivit inget märkligt om det inte finns betalande C-klasspax. Jag tror inte att LH kommer gå ner till den gräns att man börjar uppgradera människor till höger och vänster och C-klassen ska enligt reglementet på A320-serien alltid vara minst 3 rader även om gardinen på de allra flesta maskinen kan gå ner till 2 rader rent tekniskt.

Nu lär väl dock inte detta vara något problem så länge till eftersom många linjer överlämnas till Germanwings som bara ska ha tomt mittsäte på vissa av sina flygningar (där det uppenbarligen är ekonomiskt).
 

Hissen

Medlem
Ha, blev uppgraderad till Business idag på LH2415, fullbokad enl. FA, men såg lediga stolar i economy iallafall, men ingen är gladare än jag ändå:)

Får ändå en att fundera....Trots ett 50-tal SAS-flighter, (i economy), om året de 3 senaste åren har jag aldrig blivit op-up:ad på SAS, (ok 80% intra Europa), borde väl bero på att ingen flight varit fullbokad...
 

NotRyan

Medlem
Ja, SAS har blivit hårdare på att inte uppgradera ens EBG om det inte är nödvändigt. Förut hade jag ganska bra ratio på uppgraderingar - trots att det inte var fullt, men inte längre.....

Det finns egentligen få anledningar att uppgradera intra Europa när man bara kan flytta skyltarna som skiljer Plus från Go samt ev. flytta någon pax som sitter på rad som blir annan klass.

Nu blev detta OT i just den här tråden, förlåt.....

Mvh
/NotRyan
 

Hissen

Medlem
OT i tråden ok, det var jag som började, men kanske en ny tråd? Star Alliance op-up, (el. ngt), har det hänt dig?
 
Last edited:

Hissen

Medlem
Ha, ok, men dock har jag aldrig någonsin blivit uppgraderad av tredje part. Bara av det bolaget jag bokat och flugit.
 

Hissen

Medlem
Ha, ok igen. Missförstådde den trådtiteln...Sedan läste man...Det är för sent och man borde nog lägga sig.
 

Jonas C

Medlem
Vet inte om det var jag eller SWISS som gjorde den goda gärningen, men hursomhelst. Gårdagens LX1254 blev i sista minuten ändrad till en A319 från A320. Boardar planet och sätter mig på min plats 3A. Efter en stund kommer en herre fram och säger att jag sitter på hans plats. Märkligt tyckte jag, och visade honom mitt boardingkort. Herren går bort till pursern, som senare kommer tillbaka och meddelar att jag har blivit flyttad till 7E. Hade ingen större lust att flytta till ett trångt mittensäte, så jag påtalade till pursern att det var lite märkligt att de flyttar *G (jag vet, alla icke-SEN bör egentligen ses som fuskguld utan rätt till förhandling, men…) till mittensäten. Pursern var mycket förstående och bad mig att sitta kvar på 3A, medan den andre snubben fick sätta sig på plats 2C i Business Class. Jag tyckte att det var mycket bra hanterat av SWISS, och alla blev nöjda och glada den dagen.
 

Flood

Medlem
Flög ZRH-FRA i ekonomi den här veckan och pursern titulerade mig med Mr. Flood och undrade om allt var bra vid serveringen. Är EBG och det var första gången någon gjorde så. Kollegan höll på att ramla ur stolen över att någon i besättningen visste vad jag hette. :cool:
 

Jakob K

Medlem
Flög ZRH-FRA i ekonomi den här veckan och pursern titulerade mig med Mr. Flood och undrade om allt var bra vid serveringen. Är EBG och det var första gången någon gjorde så. Kollegan höll på att ramla ur stolen över att någon i besättningen visste vad jag hette. :cool:

Vid en flygning med LH för några år sedan hände nåt liknande. Min kollega som var LH SEN och jag satt i bakom vingen i monkey. När serveringen börjar så stegar en FA ner till kollegan som sitter vid fönster och tilltalar med namn samt serverar mat och dryck före alla andra Y-pax. Efter 20 min kom serveringen ner till oss "icke SEN"....

Det är skillnad på folk och folk. :)

Jag skulle vilje se sånt där hända på jante-SAS. Då skulle det bli sura artiklar i Aftonbladet etc....
 
Toppen