Senaste nytt

Lufthansa gör räd mot SAS

Concorde

Founding Member
Nja, dom har en bit kvar till AB's groteska nivå.

Idag hade man rubriken att han som blev rånad och påkörd av tunnelbanan har blivit en världsnyhet. Det var alltså själva nyheten, att man i övriga världen tycker det är så hemskt att man skriver om lilla Sverige.

Alltså, jag saknar ord. Det är så fel och omoraliskt. "Wow, shit va häftigt dom skriver om Sverige utomlands!".
 
DI måste vara Sveriges sämsta tidning när det gäller flygrelaterade nyheter.
Det är skrattretande hur DI alltid alltid skriver negativt om SK och hyllar Kjos och Norwegian till skyarna.
Är det DYs informationsavdelning som skriver artiklarna DI publicerar?
 

Napapijri

Medlem
DI måste vara Sveriges sämsta tidning när det gäller flygrelaterade nyheter.
Det är skrattretande hur DI alltid alltid skriver negativt om SK och hyllar Kjos och Norwegian till skyarna.
Är det DYs informationsavdelning som skriver artiklarna DI publicerar?
Både SK och DY är väldigt stora annonsörer i DI, så att SAS lägger mycket cash på helsidesannonser i DI verkar inte ha påverkat.
 

henrik l

Medlem
SAS måste väl vara en av DI största prenumeranter? Tidningen finns ju på alla SAS avgångar i Sverige..

Skulle vara intressant att veta hur den dealen ser ut:confused: Ett resonemang som jag kan tänka mig är att DI anser att en stor del av SAS-pax tillhör deras målgrupp. Skulle t o m kunna vara så att man ger bort tidningen med motivationen att man får en större spridning hos målgruppen och därmed skulle man kunna ta lite mera betalt för annonserna.
 

agehall

Medlem
Tidningsvärlden är lite skum. När man prenumererar på en tidning, så betalar man i princip för distributionen, själva tidningsproduktionen, inkl tryck, betalas av annonsörer. Så jag skulle tippa på att SAS inte betalar en spänn för att dela ut DI på sina flighter. Det är nog snarare en ren vinst för DI att SAS gör det.
 
Toppen