Senaste nytt

Lufthansa gör räd mot SAS

Knucket

Medlem
För 25 år sedan jobbade det ekonomijournalister på DI och tidningen var bra. Idag måste personalen komma från Se och Hör alternativt Expressen. Läser den inte ens på flygen längre fast den är gratis ;)
 

Alx

Medlem
Ekonomikunskaperna hos både Di journalister, liksom de självutnämnda "ekonomiproffsen" i kommentarsfälten är skrattretande! Det vore nog inte fel om svensken fick med sig lite enklare baskunskaper i ekonomi och företagande innan de gick ut i livet och började tro sig "förstå sig på" ekonomi och företagande! :D
 

Concorde

Founding Member
Man sade precis ingenting i denna artikel. Vad är det för rappakalja?
Räd? Jag tolkade rubriken som att LH antingen köper SAS eller går in och själva öppnar t.ex ARN-EWR.

Dagens Imbecill snarare...
 

erc

Medlem
Det verkar som det är helt okej att skriva något om flygindstrin utan insikt. Om det hade varit bil-/data-/modeinsdustri så...

Modeindustrin kan jag inget om. Alls. Men allvarliga fel i artiklar om bil- och it-branschen är enormt vanliga. Det är ovanligt med korrekta artiklar.
 

P.E.

Medlem
Läser endast DI då man får tips om deras urusla journalistik. Så dessa trådar som rackar ner på, och länkar till kass journalistik uppskattas djupt. :)
 

agehall

Medlem
Är det bara jag som har en sned uppfattning, eller var inte DI en bra blaska för ett par år sedan? (Där "ett par" kanske är 10..) Nu känns den ju nästan mindre seriös än AB.
 
Toppen