Senaste nytt

Lufthansa flyger till Panama för första gången och utökar samarbetet med Copa Airlines

ulagun

Medlem
Låter bra att slippa flyga via USA när man ska till Centralamerika.
Panama vore lämpligt resmål för vår jul/nyårs resa. Var inne på Lufthansas hemsida och försökte boka utresa runt 24.e dec samt hem runt den 10.e jan.
Gick inte alls.
Hur jag än letade så fann jag överhuvudtaget ingen information om något Panama flyg.
Vad gäller?
 

Senator

Moderator
Låter bra att slippa flyga via USA när man ska till Centralamerika.
Panama vore lämpligt resmål för vår jul/nyårs resa. Var inne på Lufthansas hemsida och försökte boka utresa runt 24.e dec samt hem runt den 10.e jan.
Gick inte alls.
Hur jag än letade så fann jag överhuvudtaget ingen information om något Panama flyg.
Vad gäller?

Jag vill tro att bokningen öppnar ca 6 månader innan för en ny linje som detta. Så efter påsk borde du se nåt..
 

Jacob

Medlem
Det framgår inte i den officiella informationen från Lufthansa om bokningen är öppen eller ej, och i så fall när den öppnar. Vad som dock framgår är att de fortfarande väntar på något myndighetsgodkännande, så känns ganska logiskt om de väljer att vänta med att öppna bokningen till detta är på plats.

Trafikstart är i vilket fall i november, det är långt bort.
 

olo

Medlem
Samtidigt utökar Lufthansa samarbetet med Copa Airlines som har en bas i Panama på Tocumen Airport med möjlighet att flyga vidare till länder som Peru, Ecuador, Costa Rica, Nicaragua och Guatemala. Även Copa Airlines är medlem i Star Alliance. Tidtabellen för den nya linjen har koordinerats med Copa Airlines för att möjliggöra ett flertal transfers.
Det är verkligen sant för en klar majoriteten ombord skulle vidare med anslutningsflyg på min flight FRA-PTY. Tyvärr haltar samarbetet då Lufthansa inte har möjlighet att checka in passagerare på COPAs flighter och infrastrukutren på Tocumen är inte gjord för att ta hand om passagerare från en fullsatt A340 som vill bli incheckade och seatade airside. Rekommendation är att, istället för att be om hjälp vid transferdisken:
a) Gå till loungen och lös det där. Det satt 4 personer och bara väntade att få hjälpa till. Också enda stället med luftkonditionering om det blir kö.
b) Gå til godtycklig gate och be dem lösa det.
c) Gå till den gate där ditt flyg kommer att gå ifrån och be dem lösa det.
 
Toppen