Lufthansa flyger från München till Iran

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 11 Augusti 2016.

  1. BusinessClass

    BusinessClass Redaktör

    Lufthansa (LH) logo PNG

    Lufthansa återupptar sin direktlinje från München till Teheran. Från 4 juli 2016 flyger Lufthansa 602, tre gånger i veckan, lyfta klockan 22.10 från München och landa i Irans huvudstad klockan 5.20. Med Airbus A330-300 erbjuder Lufthansa sina passagerare de senaste bekvämligheterna och även 21 säten i Premium Economy, enligt ett pressmeddelande. ”Eftersom affärsrelationerna med Iran…
     

    Se hela inlägget

  2. flightmode

    flightmode Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Schysst. Iran och Tehran i synnerhet är riktigt fint.
     
  3. Eskil Krook

    Eskil Krook Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Äntligen! Vi får se om den blir uppskattad dock
     
  4. "Siemenslinjen"
     
    Drott gillar detta.
  5. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Absolut. NRK-MUC-linjens tider passar fint med MUC-IKA med 3-5h layover.

    Bra priser var det också...
     
    Cristoffer Cedergren gillar detta.
  6. pep

    pep Medlem

    Igen er SAS for langsom, selv om der er et enormt kundegrundlag for den rute (ihvertfald CPH-Teheran)
     
    olo gillar detta.
  7. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Enig. Detta är en linje SAS måste in på, i synnerhet nu när sanktionerna lyfts och denna jättemarknad börjar röra på sig igen.
     
    Mr Planning, pep och olo gillar detta.
  8. Väldigt prispressad linje dock, o tyckte mig inte se att passagerarna som skulle dit primerade god komfort, o smidiga avgångar, före pris.

    Har upplevt fyra legs där merparten skulle vidare till just Teheran. Detta var via tre olika baser...
    Två innebar rejäla omvägar, o en väldigt stor del sov i terminalen för att en övernattning gav billigare totalpris. Jag var fast pga av en inställd anslutning så hann prata med några.

    Jag åker gärna dit själv , men baserat på vad jag upplevde förra gången var det 95% diaspora.
    Ständiga förseningar då folk vill ha med sig parabolantenner in i kabinen...

    SAS får gärna försöka, men tror det är en mer komplex linje att hantera än många andra. Underlaget är som sagt stort..
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×