Lufthansa flyger från München till Iran

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 11 Augusti 2016.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

Lufthansa (LH) logo PNG

Lufthansa återupptar sin direktlinje från München till Teheran. Från 4 juli 2016 flyger Lufthansa 602, tre gånger i veckan, lyfta klockan 22.10 från München och landa i Irans huvudstad klockan 5.20. Med Airbus A330-300 erbjuder Lufthansa sina passagerare de senaste bekvämligheterna och även 21 säten i Premium Economy, enligt ett pressmeddelande. ”Eftersom affärsrelationerna med Iran…

Se hela inlägget

2. flightmode

flightmode Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Schysst. Iran och Tehran i synnerhet är riktigt fint.

3. Eskil Krook

Eskil Krook Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Äntligen! Vi får se om den blir uppskattad dock

4. "Siemenslinjen"

Drott gillar detta.
  5. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut. NRK-MUC-linjens tider passar fint med MUC-IKA med 3-5h layover.

Bra priser var det också...

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  6. pep

pep Medlem

Igen er SAS for langsom, selv om der er et enormt kundegrundlag for den rute (ihvertfald CPH-Teheran)

olo gillar detta.
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enig. Detta är en linje SAS måste in på, i synnerhet nu när sanktionerna lyfts och denna jättemarknad börjar röra på sig igen.

Mr Planning, pep och olo gillar detta.
  8. Väldigt prispressad linje dock, o tyckte mig inte se att passagerarna som skulle dit primerade god komfort, o smidiga avgångar, före pris.

Har upplevt fyra legs där merparten skulle vidare till just Teheran. Detta var via tre olika baser...
    Två innebar rejäla omvägar, o en väldigt stor del sov i terminalen för att en övernattning gav billigare totalpris. Jag var fast pga av en inställd anslutning så hann prata med några.

Jag åker gärna dit själv , men baserat på vad jag upplevde förra gången var det 95% diaspora.
    Ständiga förseningar då folk vill ha med sig parabolantenner in i kabinen...

SAS får gärna försöka, men tror det är en mer komplex linje att hantera än många andra. Underlaget är som sagt stort..

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    jerixon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!