Lufthansa flight till Eurobonus - hur lang tid?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av trekker, 28 November 2014.

1. trekker

trekker Medlem

Hur lang tid tar det normalt att fa in poangen fran en Lufthansa flight till Eurobonus? Jag blev ombokad fran SAS till Lufthansa for exakt en vecka sedan men har inte fatt in nagra poang annu.

Da min biljett inte automatiskt gav mig tilltrade till guldloungen pa ARN sa kanske de missat att lagga in mitt EuroBonus nummer pa ombokningen?

2. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har tagit ganska lång tid för mig när det har skett, upp till ngra veckor ibland.

3. MaBe

MaBe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I våras råkade jag ut för samma från Frankfurt i våras, tog bara ett par dagar att få in poängen.

4. I slutet av Oktober hände samma sak för mig och jag var tvungen att efterregistrera poängen och vara tydlig med att det var en ombokning.
    Fick poängen efter ytterligare ett par veckor.

5. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På sista tiden har det gått väldigt snabbt från Lufthansa-gruppen, poängen har trillat in på 2-4 dagar utan problem.

6. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Troligtvis var inte ditt EuroBonus nummer med, det missas ofta.

7. trekker

trekker Medlem

Det var det jag misstankte da biljetten inte gav tilltrade till guldloungen. Jag far rapportera om missade poang nar tiden ar inne. Hur manga poang far man for en C resa fran ARN till FRA med Lufthansa samt en C resa fran FRA till MAN?

8. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har för mig att det är 1200p per ben

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl beroende på om det verkligen är C eller underliggande bokningsklassen är Z eller P då det är max 600p

10. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ombokning brukar bli till bokningsklass C

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!