Lufthansa First till Dubai?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Nikolas, 19 September 2016.

1. Nikolas

Nikolas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Undrar om Lufthansa flyger till Dubai med First? Hittar inga award biljetter genom United.com

Verkar som Lufthansa flyger endast A330?

Vad rekommenderar ni experterna, är Lufthansa bäst att åka med på EuroBonus poäng och Amex 2-4-1?

Kan vara flexibelt med datum, men vore trevligt om man kan åka den 29e Sep eller innan då vi fyrar födelsedag just den 29e. Annars funkar det med senare datum. Vistelsen i Dubai 4-5 dagar.

Utgår från GOT

Tack på förhand

2. JohanA

JohanA Medlem

Ja Lufthansa flyger med förstaklass via Frankfurt. Detta är enda rimliga rutten dit med förstaklass och 2-4-1 med EuroBonus.

Nikolas och jerixon gillar detta.
  3. Igorius

Igorius Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har man bytt från München till Frankfurt? När skedde det?

4. MartinH

MartinH Medlem

Finns 2 platser ut 27/9 och hem 2/10.

Nikolas gillar detta.
  5. Nikolas

Nikolas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack @JohanA
    @MartinH Toppen tack, då är det Tallinn som gäller näst om jag har inte förstått fel?

6. JohanA

JohanA Medlem

München - Dubai lades ner i april.

Nikolas och Igorius gillar detta.
  7. JohanA

JohanA Medlem

Ja ring Tallinn för att boka!

Nikolas gillar detta.
  8. Jag tror att First Class pa FRA-DXB laggs ner temporart nagon gang i slutet av oktober, da de satter in B744 pa den linjen fram tills mars 2017. Jag stod sjalv i slag att boka award-saten (Krisflyer) i F i december pa denna strackan men upptackte att det inte fanns nagon F-kabin! Flyger du i sept/okt ar det inga problem dock.

Lanktips: LH630 schedule. (Lufthansa flight: Frankfurt -> Dubai)

Nikolas gillar detta.
  9. Nikolas

Nikolas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tusen tack @staff och @JohanA

Då detta är/var bokning för en familjemedlem och det fanns endast 87K poäng tillgängliga så räcker det inte, då F på Lufthansa till Dubai går på 120K poäng med 2-4-1 och C klass på 90K poäng. Dom får skrapa ihop lite extra poäng innan det blir aktuellt.

Måste poängtera att när jag ringde till Tallinn så fick jag hjälp och Eve. Vilken trevlig tjej/kvinna :)

Ghoose gillar detta.
  10. JohanA

JohanA Medlem

Europa till Mellanöstern med 2-4-1 är 50% av 120,000 poäng tur och retur för en person i förstaklass, dvs 60,000 poäng. Så en familjemedlem kan åka! :)

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!