Senaste nytt

Lufthansa First: En weekend i Toronto

Harnos

Medlem
Planerar en långweekend i Toronto i november. Är det något speciellt du rekomenderar att jag inte missar där? Försökte boka en hockeymatch, men det verkar ju tvärkört.
Skriv gärna en rapport när du kommer hem, ska själv dit i slutet på februari så alla tips mottages tacksamt ;)
Skaffade hockeybiljetter via Stubhub inte billigt men riktigt svårt att få tag på förstahandsbiljetter till Leafs.
 

YYZ

Medlem
För att få tag i biljetter till ordinarie pris till Leafs så måste man nästan vara med i deras leafsnation (gratis). Då får man förtur när biljetterna släpps i början av säsongen (för sent nu), men också mail om det finns lediga återlämnade biljetter till nära föreliggande matcher. Ibland en vecka innan, ibland samma dag. Har man lite is i magen kan man också komma undan billigare om man köper biljetter av scalpers på gatan nära inpå match, särskilt om det inte är en allt för het sådan. När det gäller andrahand på nätet är seatgeek bra då de jämför priser hos olika sidor.
 

palmen

Moderator
Planerar en långweekend i Toronto i november. Är det något speciellt du rekomenderar att jag inte missar där? Försökte boka en hockeymatch, men det verkar ju tvärkört.
Jag är ju rätt insnöad på öl så Bar Volo är mitt bästa tips :). Vad det gäller biljetter till någon hockeymatch så ska det gå att köpa på andrahandsmarknaden. I USA köpte jag via Tickets for Concerts, Sports, Arts, Theater, Family, Events, more. Official Ticketmaster site privatpersoner kunde lägga ut sina biljetter de hade över så kunde man gå in och köpa dessa. Samma sak gjorde en vän till mig i Vancouver när vi skulle få biljetter dit.
 

Holloman

Medlem
Jag är ju rätt insnöad på öl så Bar Volo är mitt bästa tips :). Vad det gäller biljetter till någon hockeymatch så ska det gå att köpa på andrahandsmarknaden. I USA köpte jag via Tickets for Concerts, Sports, Arts, Theater, Family, Events, more. Official Ticketmaster site privatpersoner kunde lägga ut sina biljetter de hade över så kunde man gå in och köpa dessa. Samma sak gjorde en vän till mig i Vancouver när vi skulle få biljetter dit.
Tack för tipsen! Bar Volo lär få ett besök. Finns det en risk att man blir blåst på de här andrahandssiterna eller är det någon form av kontroll bakom?
 

palmen

Moderator
Tack för tipsen! Bar Volo lär få ett besök. Finns det en risk att man blir blåst på de här andrahandssiterna eller är det någon form av kontroll bakom?

Nej inte om man kör via den officiella. Det är där säsongskortsinnehavare säljer sina biljetter när de inte ska gå. Fungerade typ som ticket och jag skrev ut biljetten hemma. Det var ungefär som om ticket skulle ha en andrahansmarknad där man kan sälja sina biljetter man inte kommer nyttja.
 

iRobert

Medlem
Tack för tipsen! Bar Volo lär få ett besök. Finns det en risk att man blir blåst på de här andrahandssiterna eller är det någon form av kontroll bakom?
Har själv använt mig av StubHub till ett par matcher i Washington, har för mig de t.o.m. kom med garanti osv. Hur stabilt och enkelt som helst, så länge du köper e-ticket (printa själv.)

Rätt länge sen jag var i To nu, men CN tower, Steam Whistle brewery, Rogers centre, HHoF, affärerna längs Young street & Niagarafallen lyckades jag hinna med, kan rekommendera rubbet. Plus ett besök på Wayne Gretzky's restaurang, om den finns kvar.
 

Holloman

Medlem
Sitter i FCT och smuttar på en Glenmorangie Signet och kan bara tacka för tipset. "An excellent choice" som servitören sa när jag beställde den.
 

SkaneHON

Medlem
Bra rapport. Håller fullständigt med dig att FCT i FRA är outstanding på alla sätt.

De övriga First class loungerna i FRA och MUN håller också enligt min mening en betydligt högre standard än till exempelvis first class lounge i zurich
 

bnr

Medlem
Enligt Lufthansa Flyer kan man flyga 747-400 i First österut på följande
FRA-KIX fram tills 24 maj
FRA-BOM fram tills 29 juni

LUFTHANSA Long Haul Changes Part I: 747-400s Lose First Class Cabins & Add Premium Economy for 2015. - Lufthansa Flyer
Nu var det ett tag sedan du skrev detta inlägg; men hoppas att du kan besvara min fråga ändå.
Bokat LH F FRA-YYZ-FRA i början av april, betyder informationen/datumet för Toronto på ovan länk att F försvinner och att jag blir nedgraderad till C? Eller är F kvar de datumen eftersom jag lyckats boka F?
 
Toppen