Senaste nytt

Lufthansa First Class till Buenos Aires med två helt skilda förstaklassupplevelser

Mathcar71

Medlem
Någonting som TS var väl medveten om att man kunde efterfråga. Läs recensionen.

Det är ingen rättighet att bli körd till FCT. Den tjänsten existerar inte ens. Läs inläggen i diskussionen så slipper du komma med felaktiga påståenden.


Nej? Läs speciellt ett av mina senaste inlägg där jag sammanfattar för att tydliggöra vad jag menar (då det verkar ha varit otydligt).

Det magplask du upplevde är ju katastrof jmf med detta. Två saker som inte kan jämföras alls.

Min stora poäng är att jag tror att TS attityd/sätt att föra sig på (baserat på det jag upplever genom texten) kan ha påverkat situationen till TS nackdel.
För att du ska slippa tro så vill jag bara förtydliga att jag inte på någotvis var otrevlig, men jag var bestämd och min dialog var hela tiden riktad mot Lufthansas löften, inget personligt. Däremot så fick jag ett väldigt dåligt bemötande från CC som uppenbarligen inte hade träning att hantera situationen denne ställdes inför.
 

Dr. Miles

Expert
Det var trist att du upplevde dålig service ombord på Lufthansa First class.
Oavsett vad som sades mellan er, tycker jag att kabinpersonalen borde ha gjort sitt yttersta för att lösa problemet.
Om de inte kunde lösa det ombord (vilket jag tvivlar på), skulle de ge dig en bra förklaring och be dig att skriva till Customer service.

Så gjorde Cathay Pacific när min skärm var trasig på flighten mellan Hong Kong-Tokyo och det var full beläggning i kabinen.
 

kaktusen

Medlem
Efter att ha läst hela TS berättelse undrar jag om det kan ha blivit något missförstånd angående maten? Något med språket? Var det tyskar eller andra som staff? Hela upplägget känns verklighetsfrämmande.

När det gäller transport med limo vid ankomst till FCT så går det som sagt inte att få skjuts till FCT. Det är helt enkelt inte möjligt. Min uppfattning från alla resor i F är att chauffören inte riktigt förstår varför man vill till FCT isf FCL. Inte på ett otrevligt sätt utan de blir helt enkelt förvånade. Ett besök på FCL är inte direkt ankskit så mitt intryck är att chauffören tycker det är en märklig request. För oss flygnördar är FCT en självklarhet trots att det innebär att gå ut från terminalen och sedan ta en promenad på fem minuter. En promenad som förresten känns som allt annat än första klass. För "vanliga" resenärer är det FCL som gäller.
 

bnr

Medlem
Ok, så du menar att man ska vara mätt och nöjd i 9 timmar i vaket tillstånd efter första serveringen? Eller menar du att man får skylla sig själv om man inte klarar att sova? Jag brukar käka förutom frukost, middag och kvällsmat även tre mellanmål däremellan för att hålla förbränningen igång och hamna på en jämn blodsockernivå. Tror inte att jag är ensam om detta. Brukar inte ha för vana att proppa i mig stora mängder mat så det sprutar ur öronen för att "klara" en lång flygresa utan att äta.
Nej. Var har jag skrivit det?
Läs Lufthansa First Class till Buenos Aires med två helt skilda förstaklassupplevelser | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor - ett inlägg som du i och för sig lyckats citera nedan.

Jag måste först berömma dig för att du är väldigt bra på att spekulera. Inget av din uppfattning tyder på att du har förstått poängen. Du tolkar saker på ett sätt som jag inte känner igen mig i. Det har helt plötsligt blivit en annan resa och den har jag inte varit ombord på.
Berätta hur din resa skiljer sig så mycket från min sammanfattning.
Tre av de fyra punkterna är mina generella åsikter angående produkten, där mina argument är till "din fördel" om man nu ska uttrycka sig så.
I den sista av de fyra punkterna uttrycker jag min skepticism till händelseförloppet ombord.
 

Mathcar71

Medlem
Nej. Var har jag skrivit det?
Läs Lufthansa First Class till Buenos Aires med två helt skilda förstaklassupplevelser | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor - ett inlägg som du i och för sig lyckats citera nedan.


Berätta hur din resa skiljer sig så mycket från min sammanfattning.
Tre av de fyra punkterna är mina generella åsikter angående produkten, där mina argument är till "din fördel" om man nu ska uttrycka sig så.
I den sista av de fyra punkterna uttrycker jag min skepticism till händelseförloppet ombord.
Vad yrar du om för standardservering?
Va det inte du som skrev: Jag upprepar, det som finns ombord är "fyra olika förrätter (plus en sallad), fyra olika varmrätter, tre olika desserter". Om en normalbyggd människa (eller en storväxt sådan för den delen), inte blir mätt på allt det så är ju någonting galet. Vi kan säkert få in en läkare eller två som hänger här på BC som kan styrka detta.
 

bnr

Medlem
Vad yrar du om för standardservering?
Va det inte du som skrev: Jag upprepar, det som finns ombord är "fyra olika förrätter (plus en sallad), fyra olika varmrätter, tre olika desserter". Om en normalbyggd människa (eller en storväxt sådan för den delen), inte blir mätt på allt det så är ju någonting galet. Vi kan säkert få in en läkare eller två som hänger här på BC som kan styrka detta.
Skrivet förutsättande att det funnits mat ombord efter serveringen, baserat på min och mina vänners erfarenheter ombord LH F.
Det är naturligtvis underligt om maten försvunnit/inte funnits ombord/ätits upp av crew efter serveringen.
Hänvisar till följande två stycken nedan.
De lastar flera av varje varmrätt och det har aldrig varit något problem för mig, eller mina vänner, att få flera varmrätter. I F ska du få allt som finns, annars är något fel. Vill du ha två varmrätter så ska du få det om det finns, vill du ha tre så ska du få det också om det finns.
Dessutom så har jag aldrig stött på att det varit problem att få mat efter "ordinarie" serveringstid, har alltid upplevt "dine on demand" ombord Lufthansa i F.
 

Mathcar71

Medlem
Skrivet förutsättande att det funnits mat ombord efter serveringen, baserat på min och mina vänners erfarenheter ombord LH F.
Det är naturligtvis underligt om maten försvunnit/inte funnits ombord/ätits upp av crew efter serveringen.
Hänvisar till följande två stycken nedan.

Vad som hänt ombord kan man ju bara spekulera kring. Men inget av den maten som eventuellt kunde ha funnits kvar från första serveringen fanns ju kvar. Annars hade jag väl blivit erbjuden detta när jag påpekade att jag var hungrig?

Så jag antar att den 1. kan blivit slängd 2. blivit uppäten av crew 3. sålts till högstbjudande i turisten 4. undanhållits för mig för att jävlas 5. lagts bort av cc som råkat tappa närminnet och inte kunde hitta den igen 6. det kanske saknades tallrikar 7. dom förväntade att jag skulle ha med mig egen mat 8. det var jobbigt att behöva jobba mitt i natten, bättre då att erbjuda gelé björnar och chips eller vad som helst...

Man kan spekulera hur mycket som helst kring detta. Andras bättre erfarenheter i F får jag bara gratulera till. Kan det vara så att jag i mitt fall haft otur att råka erfara den lägsta nivån hos LH i F på hemresan? På utresan var ju allt perfekt!
 

Rustscheff

Medlem
OK-jag ÄR läkare. Jag väger 95 kg och är 185 cm, således inte helt liten. Jag har flugit LH F åtminstone 20 ggr. Antingen betalande eller på poäng. De gånger man börjar i FRA/MUC får man mat på planet ned, samt kan fylla sin kräva så mycket man önskar i loungen. Jag får vid dessa tillfällen anstränga mig för att få plats med maten på planet senare. Även i avsaknad av bra lounge före flighten har jag ALDRIG gått av en flight i F och känt mig annat än mätt och mycket nöjd. Jag har mycket svårt att se hur man kan vara hungrig efter alla förrätterna, kaviar, bröd, ev soppa/sallad, huvudrätt, sorbet, ostar, efterrättsbord SAMT tillhörande drycker....jag skall till Washington 17/5 och väljer då att flyga GOT-MUC-SFO-IAD-LAX-FRA-GOT bara för att njuta extra mkt av en LÅÅNG LH F. Självfallet kan man ha otur med crew men jag har likafullt svårt att se hur man kan vara hungrig efter den vanligen alldeles utmärkta måltid man serveras.....
 
Toppen