Senaste nytt

Lufthansa First Class till Buenos Aires med två helt skilda förstaklassupplevelser

kajjan85

Medlem
Jag har inte skrivit att jag inte håller med honom om det, tvärtom.

Läs följande (jag har fetmarkerat så att det är lättare att hänga med)

... och det som inte är fetmarkerat, vilket var det jag svarade på:

men jag ställer mig väldigt frågande till hur du inte lyckades bli mätt på fyra olika förrätter (plus en sallad), fyra olika varmrätter, tre olika desserter och de praliner som erbjuds ombord.

Du ställer dig alltså frågande till att han inte blir mätt på fyra förrätter, fyra olika varmrätter och tre desserter trots att det framgår tydligt att han bara åt EN av varje. Festligt. Kanske läge att erkänna att du bara skummade igenom texten nu.


Sedan när blev "tydlig och bestämd" motsatsen till ödmjuk. Ni lägger ord i hans mun.
 
Last edited:

fopes

Medlem
Min uppfattning var att TS överdramatiserade, någonting som jag skrev i mitt inlägg.


Vad yrar du om för standardservering?
Jag upprepar, det som finns ombord är "fyra olika förrätter (plus en sallad), fyra olika varmrätter, tre olika desserter". Om en normalbyggd människa (eller en storväxt sådan för den delen), inte blir mätt på allt det så är ju någonting galet. Vi kan säkert få in en läkare eller två som hänger här på BC som kan styrka detta.

Jag förstår inte alls vad du menar. Man får väl inte fyra varmrätter?

Inte alls konstigt att man blir hungrig då Lufthansa serverar så små portioner.

Jag reste Frankfurt-New York nyligen och planet avgick mitt på dagen och det serverades därför enbart lunch. Efter att ha ätit kaviar och en liten köttbit till huvudrätt och en liten efterrätt så var jag hungrig vid landning. Tycker du det är konstigt? När vi landade 6-7 timmar senare var det ju middagstid europeisk tid. Fullt naturligt att jag var hungrig och i mitt tycke dåligt av Lufthansa att inte servera större portioner eller en till måltid. Kan tillägga att jag är normalbyggd.
 

kajjan85

Medlem
Jag förstår inte alls vad du menar. Man får väl inte fyra varmrätter?

Inte alls konstigt att man blir hungrig då Lufthansa serverar så små portioner.

Jag reste Frankfurt-New York nyligen och planet avgick mitt på dagen och det serverades därför enbart lunch. Efter att ha ätit kaviar och en liten köttbit till huvudrätt och en liten efterrätt så var jag hungrig vid landning. Tycker du det är konstigt? När vi landade 6-7 timmar senare var det ju middagstid europeisk tid. Fullt naturligt att jag var hungrig och i mitt tycke dåligt av Lufthansa att inte servera större portioner eller en till måltid. Kan tillägga att jag är normalbyggd.

Ja, det är fel på din kropp och du borde meddelat Lufthansa detta i förväg. ;)
 

bnr

Medlem
Du ställer dig alltså frågande till att han inte blir mätt på fyra förrätter, fyra olika varmrätter och tre desserter trots att det framgår tydligt att han bara åt EN av varje. Kul. Kanske läge att erkänna att du bara skummade igenom texten nu.
Och du verkar aktivt strunta i delen av mitt inlägg som håller med TS. Stilpoäng.
Bemödar mig inte med att referera till det igen.

Jag förstår inte alls vad du menar. Man får väl inte fyra varmrätter?
De lastar flera av varje varmrätt och det har aldrig varit något problem för mig, eller mina vänner, att få flera varmrätter. I F ska du få allt som finns, annars är något fel. Vill du ha två varmrätter så ska du få det om det finns, vill du ha tre så ska du få det också om det finns.

Jag reste Frankfurt-New York nyligen och planet avgick mitt på dagen och det serverades därför enbart lunch. Efter att ha ätit kaviar och en liten köttbit till huvudrätt och en liten efterrätt så var jag hungrig vid landning. Tycker du det är konstigt? När vi landade 6-7 timmar senare var det ju middagstid europeisk tid. Fullt naturligt att jag var hungrig och i mitt tycke dåligt av Lufthansa att inte servera större portioner eller en till måltid. Kan tillägga att jag är normalbyggd.
Inte flugit FRA-JFK, men i menyn för LH400 (lunchflighten) så ser det ut att finnas en del mat ombord. Däribland flera olika varmrätter.
En vanlig servering (lunch antagligen) och light meals som explicit definieras och skrivs ut i menyn.
Capture.PNG


Capture2.PNG
 

Agö

Medlem
Och du verkar aktivt strunta i delen av mitt inlägg som håller med TS. Stilpoäng.
Bemödar mig inte med att referera till det igen.


De lastar flera av varje varmrätt och det har aldrig varit något problem för mig, eller mina vänner, att få flera varmrätter. I F ska du få allt som finns, annars är något fel. Vill du ha två varmrätter så ska du få det om det finns, vill du ha tre så ska du få det också om det finns.


Inte flugit FRA-JFK, men i menyn för LH400 (lunchflighten) så ser det ut att finnas en del mat ombord. Däribland flera olika varmrätter.
En vanlig servering (lunch antagligen) och light meals som explicit definieras och skrivs ut i menyn.
Visa bifogad bild 63067

Visa bifogad bild 63068
Det där skulle jag nog bli mätt och belåten på.
 

kajjan85

Medlem
Och du verkar aktivt strunta i delen av mitt inlägg som håller med TS. Stilpoäng.
Bemödar mig inte med att referera till det igen.

Nej, jag struntar inte i det. Jag förstår inte varför jag skulle svara på något som jag aldrig ifrågasatt.

Det är klart att vi missförstår varandra och har noll förståelse för varandras ståndpunkter när du är under intrycket av att han proppat i sig 11 rätter. Du har under den felaktiga föreställningen sprutat ur dig att jag "yrar om standardservering" och "läs det fetmarkerade så är det lättare att följa med". På tal om ödmjukhet...
 

fopes

Medlem
Och du verkar aktivt strunta i delen av mitt inlägg som håller med TS. Stilpoäng.
Bemödar mig inte med att referera till det igen.


De lastar flera av varje varmrätt och det har aldrig varit något problem för mig, eller mina vänner, att få flera varmrätter. I F ska du få allt som finns, annars är något fel. Vill du ha två varmrätter så ska du få det om det finns, vill du ha tre så ska du få det också om det finns.


Inte flugit FRA-JFK, men i menyn för LH400 (lunchflighten) så ser det ut att finnas en del mat ombord. Däribland flera olika varmrätter.
En vanlig servering (lunch antagligen) och light meals som explicit definieras och skrivs ut i menyn.
Visa bifogad bild 63067

Visa bifogad bild 63068

Så där såg inte min meny ut. Fanns inte burgare etc. Light meal var ett salladsblad och 3 tunna salamibitar.

Återigen vad gäller antalet rätter så är ju hela poängen att ts inte blev erbjuden en till varmrätt. Det var väl slut. Var samma för mig på min NY flight. De sa att alla varmrätter var slut. Antar att crew ätit upp dem.
 

bnr

Medlem
Nej, jag struntar inte i det. Jag förstår inte varför jag skulle svara på något som jag aldrig ifrågasatt.

Det är klart att vi missförstår varandra och har noll förståelse för varandras ståndpunkter när du är under intrycket av att han proppat i sig 11 rätter. Du har under den felaktiga föreställningen sprutat ur dig att jag "yrar om standardservering" och "läs det fetmarkerade så är det lättare att följa med". På tal om ödmjukhet...
För att sammanfatta och kanske tydliggöra vad jag menar (jag har kanske varit otydlig eller lämnat öppet för tolkning i och med mina inlägg):
- Jag menar att maten som finns i menyn ska gå att få ombord.
- Jag menar att man som F-pax inte ska behöva "rätta sig" efter någon fast servering, utan att dine on demand ska gå att få.

- LH har inte levt upp till det de skriver i sin marknadsföring. Alternativt så är den dåligt formulerad. <- kopplat till att det ska gå att få rätter mellan serveringarna.
- Jag tror/misstänker att TS har gjort en stor grej av sin upplevelse ombord.
 

bnr

Medlem
Så där såg inte min meny ut. Fanns inte burgare etc. Light meal var ett salladsblad och 3 tunna salamibitar.
Ok. Bilderna är från menyn som gäller mars-april för LH400. Vet inte exakt när du reste.

Återigen vad gäller antalet rätter så är ju hela poängen att ts inte blev erbjuden en till varmrätt. Det var väl slut. Var samma för mig på min NY flight. De sa att alla varmrätter var slut. Antar att crew ätit upp dem.
Under servering blir man inte aktivt erbjuden en till varmrätt, men man kan fråga efter det. TS valde själv att inte beställa en till varmrätt.
Efter servering så tycker jag att det bör finnas tillgängligt, men det är bara vad jag tycker. Hänvisar återigen till att "dine on demand ska gå att få." och mina egna erfarenheter ombord.
 

kajjan85

Medlem
För att sammanfatta och kanske tydliggöra vad jag menar (jag har kanske varit otydlig eller lämnat öppet för tolkning i och med mina inlägg):
- Jag menar att maten som finns i menyn ska gå att få ombord.
- Jag menar att man som F-pax inte ska behöva "rätta sig" efter någon fast servering, utan att dine on demand ska gå att få.

- LH har inte levt upp till det de skriver i sin marknadsföring. Alternativt så är den dåligt formulerad. <- kopplat till att det ska gå att få rätter mellan serveringarna.
- Jag tror/misstänker att TS har gjort en stor grej av sin upplevelse ombord.

Toppen, då tror jag att vi nästan har varit överens hela tiden utan att vi visste om det ;)
 
Toppen