Senaste nytt

Lufthansa First Class Terminal - vilken bil?

Flying P

Medlem
Så om jag ankommer från Arlanda och planet parkerar på plattan, kommer en separat transport (buss?) för First Class-passagerare?
Ja om du flyger Lufthansa...
Även vid ankomst till Frankfurt? Vad jag förstår vid ankomst till gate (dvs. intercont for sure) så erbjuds ingen transport från planet?
Vi talar om när planet parkerar på plattan. Vid gate position får man alltid gå vid ankomst till FRA med LH, oavsett biljettklass.
 

Senator

Moderator
Vi talar om när planet parkerar på plattan. Vid gate position får man alltid gå vid ankomst till FRA med LH, oavsett biljettklass.

Precis.. Jag tror att detta är det som HON och Förstaklassresenärer minst gillar med "servicen". Tänk anlända med LH F på C9, och sedan avresa från A42. Det är lätt en promenad på 25 minuter i rätt snabb takt :cool:
 

Flying P

Medlem
Precis.. Jag tror att detta är det som HON och Förstaklassresenärer minst gillar med "servicen". Tänk anlända med LH F på C9, och sedan avresa från A42. Det är lätt en promenad på 25 minuter i rätt snabb takt :cool:
Detta är fördelen med MUC där man skippar allmän immigration och går direkt in i H gate area istället och gör immigration i FCL.
 

agehall

Medlem
Fast just immigration går väl snabbt i FRA? Nu var det ett par år sedan jag reste genom FRA, men de har väl e-gates för oss europeer?
 

Flying P

Medlem
Fast just immigration går väl snabbt i FRA? Nu var det ett par år sedan jag reste genom FRA, men de har väl e-gates för oss europeer?
Ja till B non schengen har de e-gates. Vet ej hur det är till C-gates. Till Z-gates har jag inte sett e-immigration men ska titta noga på lördag.
Fast generellt sett har du rätt, kön för EU-medborgare till manuella luckorna brukar gå mycket fort. Det är security som kan ta tid eftersom de släpper in allt möjligt löst folk i fast track numera. :p

Det som är bökigt i MUC är annars den tråkiga promenaden runt och ut i avgångshallen innan security. Ibland har man tur att komma ut på "rätt" sida iaf så att man har nära till fast track security.
 

mha321

Medlem
Fast just immigration går väl snabbt i FRA? Nu var det ett par år sedan jag reste genom FRA, men de har väl e-gates för oss europeer?
De senaste gångerna jag tagit mig igenom där så har det varit e-gates på vägen ut, men manuell check på vägen hem. Det kan vara olika på olika terminaldelar - så många gånger har jag inte gjort det.

Men det har fortfarande varit snabbt.
 

Mika1984

Medlem
Bitterheten som infann sig när planet parkerade vid gaten och jag inte fick njuta av bilfärden in. Men nu avnjuter man ett skön bad i FCT :)
image.jpg
För övrigt är badankan grå för stunden
 
Toppen